    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wniosek kredytowy
    Date: Fri, 1 Sep 2006 11:29:27 +0200

    Drodzy wspolpiscy,

    Bylem wczoraj w banku w sprawie uzyskania kredytu i dostalem do wypelnienia
    dosc obszerny formularz, w ktorym rubryk starczyloby chyba na rozpisanie
    rozmiarow dorsza w Morzu Baltyckim na przestrzeni 10 lat. Mimo to, niektore
    rubryki byly "nie do wypelnienia". Czyli:

    Wypytali mnie o branze, w ktorej dziala przedsiebiorstwo, ktore mnie
    zatrudnia. Oczywiscie nie napisalem, poniewaz zobowiazuje mnie do tego umowa
    o nieudzielaniu na zewnatrz jakichkolwiek informacji na temat firmy, w
    ktorej pracuje. Pracownik banku uznal, ze tu ta umowa mnie nie obowiazuje ze
    wzgledu na tajemnice bankowa. Tere fere... Pierwszy punkt do uznania, ze
    "wniosek nie jest wypelniony w calosci".

    Druga rzecz, to rodzaj przedsiebiorstwa. W tej rubryczce byly: spolka
    cywilna, sp. z o.o., spolka akcyjna itd itp. Nie bylo natomiast takiego
    pola, jakie powinno byc w przypadku mojej firmy (tu akurat moge zdradzic po
    skonsultowaniu, ze jest to przedstawicielstwo firmy zagranicznej, wpisane w
    ministerstwie w rejestr przedstawicielstw przedsiebiorcow zagranicznych).
    Takiego pola nie bylo i pracownik banku zrobil tylko glupia mine i
    powtorzyl: "wniosek zapewne bedzie rozpatrzony negatywnie, bo nie jest
    wypelnione pole..." - na pytanie jak mam to wypelnic, zeby nie sklamac,
    odpowiedz ofkors brzmiala: "nie wiem".

    Trzecia - pytanie o ilosc pracownikow firmy. I tu tez nie moglem
    odpowiedziec, bo po prostu nie wiem, a nawet jakbym wiedzial, to jest to
    objete tajemnica firmowa. Znowu glupia mina pracownika banku (juz sie
    przyzwyczailem).

    Nastepnie... jakies pytania o stan posiadania - formalnie nie moglem
    wypelnic zadnej rubryki.

    A teraz niespodzianka... W reklamie ow Reiffeisen Bank krzyczy, ze "mozna do
    nich przeniesc debet z innego banku". I w sumie sprawa jest prosta, gdyby
    nie fakt, ze w poprzednim banku mialem 500 zl debetu, a w Reiffeisen (juz
    podczas wypelniania wniosku) uslyszalem, ze "moge sie starac o minimum
    1000". Przy zakladaniu konta ofkors uslyszalem, ze "dostane 500 bez
    problemu, na podstawie wyciagu z banku z ostatniego miesiaca". Usmialem
    sie... ale pracownik banku byl nieublagany - reklama niewazna, wazne to co
    on powie na miejscu.

    Nie wspomne o innych pytaniach tego formularza... niektore po prostu budzily
    moj sprzeciw wewnetrzny. Cala strona tych pytan byla zatytulowana
    "informacje dodatkowe".

    1) Czy mam obowiazek udzielac takowych informacji dodatkowych? Czy tez moze
    oni nie maja prawa warunkowac ich uzyskaniem decyzji o przyznaniu debetu?
    2) Czy mam prawo powolac sie na tajemnice sluzbowa, nie wypelniajac pewnych
    rubryk?
    3) Czy maja prawo wbrew reklamie (nic nie bylo o tym powiedziane) i wbrew
    slowom swojego wlasnego pracownika (przy zakladaniu konta miesiac temu)
    nakladac limit min. 1000 zl debetu? Reklama brzmi "przenies swoj debet a
    damy ci nawet do 30% wiekszy". Bez zadnych innych warunkow na reklamie.

    Pozdrawiam,

    Tiger