    From: Tomek Głowacki <tomek@wywalto_pseinfo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: windykacja..
    Date: Fri, 27 Dec 2002 19:03:32 GMT

    Witam!

    Pierwszy raz piszę na tą grupę, więc wybaczcie całkowity laicyzm w
    kwestii zasad tutaj obowiązujących. Będę wdzięczny za wyrozumiałość!

    Mam problem, sprawa nie jest wesoła, więc śmieszne odpowiedzi proszę
    kierować do /dev/null .

    Jakiś czas temu mój ojciec zaciągnął dług w banku. Był to debet na
    karcie, wysokości 6000 zł. Niedługi czas po tym, stracił pracę (historia
    Daewoo-FSO). Wiem, że niedawno był podobny wątek, ale nie
    odpowiedział on na moje pytania...

    Ojciec nie znalazł pracy, nie dostawał zasiłku, długu spłacić nie mógł.
    Bank oddał sprawę do komornika który, to postępowanie umorzył. Wcześniej
    , ojciec wystosował pismo do dyrektora banku, rozmawiał też z samym
    dyrektorem, przedstawiając całą sytuację. Nie znam wyników tych, że tak
    powiem, negocjacji. Domyślałem się, że ojciec w jakiś sposób był
    ubezpieczony na wypadek straty pracy, jednak widać, że nie.

    Po wyroku umarząjącym, wydawało mi się nieprawdopodobne, że bank sprawę
    zostawi i dług pokryje z jakiegoś funduszu czy z jakiegoś ubezpieczenia.

    Bank sprawę oddał do firmy windykacyjnej... dług jest spory (teraz to
    chyba 8700 zł z odsetkami). Ojciec nie mieszka ze mną, jest zameldowany
    zupełnie gdzie indziej. Dodatkowo , ojciec opiekuje się bratem z I
    grupą inwalidzką, brat wymaga stałej opieki. Ojciec nie pracuje,
    utrzymują się z renty brata.....
    Ja jestem załamany, nie wiem co dalej robić.... wydaje mi się że firma
    windykacyjna się nie patyczkuje z delikwentami i to mnie przeraża... raz
    że to mnie dotyczy prawie bezpośrednio, bo ja dostaję korespondencję
    ojca, a dwa że ojciec nawet jakby miał w kosmos polecieć, to nie da rady
    spłacić niczego (600 zł renty? huh... )

    Pomóżcie, skierujcie, polećcie dobrego prawnika..cokolwiek, może coś mi
    się uda ojcu pomóc...

    Pozdr.
    Tomek