    From: "Maciek C" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wadliwy sprzęt, brak gwarancji a wada fabryczna.
    Date: Thu, 19 Jul 2007 16:04:14 +0200

    Witam wszytkich! Miała miejsce następująca historia... 5 lat temu zakupiono
    aparat fotograficzny wysokiej klasy... Gwarancja się skończyła, aparat
    użtykowano, aż się zepsuł po 4 latach... Leżał sobie bezużytecznie, aż
    dowiedziliśmy się, że producent prowadzi akcję przywoławczą, mającą na celu
    darmową naprawę wady fabrycznej tego modelu... Okazało się, że usterka naszego
    aparatu ma właśnie tą, wymienioną przez producenta wadę i aparat podlega pod tą
    bezpłatną akcję serwisową... Aparat wysłano do serwisu centralnego w polsce,
    następnie do serwisu europejskiego do niemiec... Aparat miał być naprawiony w
    ciągu 30 dni, minęly 4 miesiące i łaskawie zadzwoniła Pani, że aparatu nie
    naprawiono, ponieważ w serwisie w niemczech nie mają częsci i niewiadomo kiedy
    będę je mieli... Serwis europejski zaproponował zwrot należności za aparat,
    jednak zarządał dowodu zakupu sprzętu... Moje pytanie brzmi, czy żądanie dowodu
    zakupu ma tutaj jakąś podstawę? skoro paragon nie jest wymagany do ogólnie
    prowadzonej akcji serwisowej, a sama akcja zawiodła, to czy ktoś ma prawo
    wymagać paragonu po takim czasie? Przecież gwarancja była na rok czasu i przez
    taki okres rozumiem, że dowód zakupu jest konieczny, ale po tylu latach mało kto
    ma paragon, a nawet jeżeli ma, to już dawno wyblakł... :) Moim zdaniem to ich
    problem, dzwoniłem, kazano przysłać sam aparat, miał być naprawiony, spóźnili
    się o 3 miesiące i teraz chcą paragon bo nie potrafią wykonać naprawy... Co
    możecie poradzić mi w tej sprawie? Czy jest jakaś szansa na wygraną z serwisem?
    jakich argumentów użyć?

    Maciej C