  • Data: 2006-04-24 07:36:18
    Temat: umowa o dzieło której nie ma - prosba o pomoc
    Od: conners <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich

    Jakiś czas temu a właściwie to w zeszłym roku zadowolony złapałem zlecenie
    do wykonania pewnego projektu. Dostałem specyfikacje ustaliliśmy ogólnie
    cenę później poprzez email dostałem specyfikację. To wszystkie trwało chyba
    koło miesiąca z winy zleceniodawcy. Omawialiśmy szczegółowo specyfikację
    przez email oraz telefonicznie. Po kilku miesiącach projekt został wykonane
    choć nie do końca w całości gdyż nie zgodziłam się na dodatkowe zmiany choć
    w większości wszystko działało.Zapłacono mi cześć kwoty po kilku miesiącach
    i rozpoczęto testowanie produktu. Na końcu wymyślili sobie że mam jeszcze
    zrealizować dodatkową rzecz. Następnie wprowadzałem poprawki znowu
    testowano aż wreszcie zapłacono mi kolejną ratę. W końcu mnie to
    zdenerwowało bo znowu wymyślili jakieś poprawki które nie były opisane w
    specyfikacji. A powiem że do tej pory nie była podpisana umowa. Wtedy
    zaproponowałem obniżenie kwoty i podanie jakie poprawki mam wykonać
    zaproponowano mi stosowne wykonałem jej i miałoby wszystko załatwione.
    Teraz dostałem propozycje umowy gdzie mam im oddać praktycznie wszystkie
    prawa mojego produktu w tym prawa do komercyjne tzn do tego aby
    zleceniodawca mógł sobie dowolnie sprzedawać mój projekt. Oczywiście nie
    zgodziłem się na to bo nie było o tym nawet mowy wcześniej. Wtedy
    zlecniodowaca zaczął mnie straszyć sądem wynajął biegłego który ponoć
    ustalił że nie wykonałem prawidłowo dzieła. I tutaj mam pytanie czy mam
    podpisać tą umowę gdyż nie stać mnie na prawników nie mam najmniejszego
    pojęcia o sprawach prawnych z drugiej strony czuje się bardzo wykorzystany
    przez zleceniodawce który będzie mógł sprzedawać mój projekt a ja dostane z
    tej umowy marne grosze. Praktycznie przez okres trwania tej umowy byłem i
    jestem osoba bezrobotną. Nie podpisałem tej umowy mimo tego mogę odpowiadać
    przed sądem za nie dokładne wykonanie działa?

    Dziękuje za pomoc.