    From: MaZi<m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: uciążliwy od wielu lat sąsiad - głośna muzyka!
    Date: Tue, 27 Sep 2005 11:03:18 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Witam,

    Mam problem w postaci podłego sąsiada. Od wielu lat ustawicznie zakłóca mi
    spokój poprzez granie głosnej muzyki. Czynił to zarówno w godzinach nocnych jak
    i w ciągu dnia. W ciągu ostatnich dwóch lat conajmniej 10 razy wzywałem policję
    i za każdym razem panowie z patrolu obiecywali, że zgłoszą sprawę do sądu
    grodzkiego, o ile zgodzę się zeznawać. Za każdym razem podtrzymywałem taką
    gotowość. Niestety, ani jedna sprawa się dotąd nie odbyła - a sąsiad nadal bezkarny!

    Natrafiłem na artykuł w Gazecie Wyborczej, gdzie ekspert od spraw mieszkaniowych
    wypowiadał się, że częste zakłócanie spokoju (także w dzień!!!) jest podstawą
    do pozbawienia sąsiada członkowstwa w spółdzielni. Mam w związku z tym prośbę o
    podanie mi jakiejś podstawy prawnej. Chciałbym również zapytać, czy fakt
    kilkunastu nocnych "wizyt" policji oraz poinformowanie o sytuacji dzielnicowego
    w jakiś sposób mogą mi pomóc? Zaznaczam, że wyczerpane zostały wszelkie pokojowe
    sposoby załatwienia sprawy. Sąsiad w pewnym momencie mnie przeprosił, nalegał
    abym nie dążył do rozwiązań prawnych i zobowiązał się, że za każdym razem gdy
    zwrócę mu uwagę na zbyt głośną muzykę, on natychmiast ją ściszy. Niestety,
    ostatnio gdy sytuacja się powtórzyła, zostałem potraktowany mało sympatycznie.

    Obawiam się, że dłużej tej sytuacji nie zniosę. Nie mam warunków do pisania
    pracy magisterskiej i do nauki. Ilekroć chcę odpocząć, budzi mnie hałas... Wiem,
    że dopóki mój sąsiad nie zostanie przywołany do porządku, ja i moja rodzina nie
    zaznamy spokoju. W zasadzie nie zależy mi na tym, aby ktokolwiek go karał. Nie
    chcę od niego niczego innego jak tylko spokoju!

    Z tego co wiem, osoby mieszkające w innym pionie nie narzekają na nadmierny
    hałas. Lokatorzy mieszkania pod moim podłym sąsiadem są z nim zaprzyjaźnione,
    zatem trudno aby byli moimi sojusznikami w tym sporze. Ci który mieszkają nade
    mną równiez hałasu nie słyszą...

    Co mam zrobić, aby mój sąsiad wreszcie przestał utrudniać mi życie????

    -> http://usenet.pomocprawna.info