    From: "adam " <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: szkoda kom. kolizja z furmanka - odszkodowanie?
    Date: Mon, 25 Nov 2002 18:02:08 +0000 (UTC)

    Furman nieoswietlony po zmroku, wjechalem w niego i rozbilem auto. Chlop nie
    ma OC komunikacyjnego. Policja pisze notke na moja korzysc, wina furmana.
    PZU mowi, ze jesli sprawca nie ma OC, to to samo co NIE MA SPRAWCY i moga mi
    wyplacic z AC (ze strata znizek). Radza uprzjmie pozew cywilny do chlopa o
    odszkodowanie.

    Znalazlem na stronie http://www.ufg.pl informacje, ze Ubezpieczeniowy Fundusz
    Gwarancyjny zajmuje sie takimi sprawami. Niepokoi mnie informacja, ze nie
    dotyczy to spraw, gdy poszkodowany ubezpieczyl sie dobrowolnie (moje AC?...).
    Ogolnie pisza tam, ze ubezpieczyciel poszkodowanego ma zajac sie taka sprawa
    i w imieniu poszkodowanego wystapic do Funduszu.

    Czy ktos mial podobna sprawe lub orientuje sie, jakie sa podstawy prawne w
    postapowaniu odszkodowawczym? Na jakiej podstawie PZU powinno przyjac
    zgloszenie skzody i mi pomoc w egzekucji odszkodowania z UFG?

    Z gory dziekuje,
    Adam