    From: "Katarzyna" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: szantaż - długie
    Date: 8 Dec 2003 12:47:19 +0100

    Witam,
    Przepraszam, że takie długie, ale chciałam dokładnie opisać sytuację w której
    się znalazłam.
    Moja mama ma mieszkanie, w którym nie mieszka. Więc "wynajęłam" je znajmomym.
    Umówiliśmy się, że ja będę płacić wszystkie rachunki typu czynsz ,telefon, gaz,
    światło, internet i kablówka. Mieszkanie było zniszczone, więc umówiliśmy się,
    że będą partycypować w kosztach remontu (wymiana brodzika, cyklinowanie
    podłogi, malowanie itp) Przekazywali mi 1000 zł miesięcznie na konto.
    Teraz się wyprowadzili i żądają ode mnie zwrotu tych pieniędzy.
    Zwykły szantaż. Grożą, że powiadomią Urząd Skarbowy, że nie płaciłam podatku od
    wynajmu. Którego tak naprawdę nie było. Nie została spisana żadna umowa. Nie
    jestem nawet właścicielką tego mieszkania. Pieniądze przekazywali na moje konto
    (mama nic z tego nie miała i nawet o tym nie wiedziała).
    Obliczyli sobie, że przyjdzie mi zapłacić 4000 podatku + odsetki za
    nierozliczanie się z US i na tej podstawie chcą wyłudzić ode mnie pieniądze.
    Co mam zrobić? Nie chcę żeby mama miała jakiekolwiek nieprzyjemności z tego
    tytułu. Czy w ogóle coś osiągną zgłaszając taką sytuację?
    Bardzo proszę o odpowiedź,
    Pozdrawiam,
    Katarzyna