  • Data: 2003-12-12 20:37:10
    Temat: Re: szantaż - długie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Dec 2003, Katarzyna wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Sytuacja się rozwiązała. Poszłyśmy z mamą do radcy prawnego

    A to jakiś "podatkolog" był ?

    >+ i oto co nam powiedział:
    >+
    >+ 1. mama nie uzyskała żadnego dochodu z tytułu wynajmu - nie ma
    >+ więc się z czego rozliczać.

    IMO prawda. Najem (i podobne) poza DG AFAIK rozlicza się kasowo.

    >+ 2. ja - otrzymywałam świadczenia nienależne, nie da się ich rozliczć
    >+ w PIT- cie, bo nie ma takiej rubryki.

    ROTFL !!!

    Najpierw:

    - przyjmijmy, że zwolnione z podatku są dochody *z przestępstwa*.
    Tylko stwierdzenie "tak, ukradłam/wyłudziłam/oszukałam" da
    ci jaką taką gwarancję że podatku nie będzie (sprawę konieczności
    ew. zwrotu tudzież kary pomińmy)

    - wytłumacz mi, czy deklaracja (wprowadzona rozporządzeniem) ma
    prawo zmieniać ustawę (na .podatki znajdziesz w archiwach parę
    opinii na ten temat, mi się też kiedyś oberwało za "powołanie
    na deklarację" :> - a niemożność prawidłowego wyliczenia VAT
    na VAT-7 w niektórych przypadkach zdaje się nadal występuje :>)

    - wytłumacz mi, co przykładowo w deklaracji PIT-36 za 2002 rok
    na stronie drugiej w sekcji "F.1", kolumnie "źródła dochodów"
    robi obok punktu "8" napis: "inne źródła" ?

    Później:

    - pochwal się owym radcą. Jemu nie wolno się reklamować, ale
    ty to możesz uczynić ;> !

    Jako że omylny jestem, to fakt że odpowiadam na podstawie
    twojego zeznania :) (a nie jego) stawia mnie w gorszej
    sytuacji: mógł coś powiedzieć co przeoczyłaś a ja tego też
    nie wiem. *Ale*... powątpiewam sobie...

    >+ Nie muszę też ich zwracać, bo przesyłający
    >+ pieniądze byli świadomi tego, komu przesyłają i ile,

    ...i za co. Jasne. "Osobie podającej się że ma prawo rozporządzania
    lokalem płaciliśmy czynsz". Albo twoja mama potwierdza (IMHO
    scenariusz jak wyżej) albo zaprzecza (IMHO przekroczyłaś umowę
    z mamą, scenariusza nie znam, może ktoś poświeci....).

    FYI: jakby tak US sam się zwrócił :) o "niewykazane dochody",
    to znajdzie sobie taki PIT na którym będzie rybryka: "75% przychodu" :)

    [...]
    >+ 3. Szantaż

    ...a to inna sprawa :) o której AFAIR można nie zapominać.
    Aczkolwiek trudno go udowodnić tylko na podstawie tego
    co napisałaś, IMHO.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS i dlatego "podatkolog stosowany",
    nie prawnik i nie radca !)