  • Data: 2009-06-01 08:31:13
    Temat: sprzedaż mieszkania -podatek
    Od: miffy <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W 2007 roku kupiłam mieszkanie. Z racji braku zdolności kredytowej,
    kredyt poszedł na moich rodziców i choć wszystkie koszty ponosiłam ja,
    teoretycznie to oni są kredytobiorcami i właścicielami tego mieszkania.
    W między czasie wyszłam za mąż i kupujemy z mężem (tylko my dwoje)
    większe mieszkanie (także na kredyt) jednak kredyt bierzemy wspólnie z
    rodzicami moimi. Jest to powiększenie obecnego kredytu i włączenia nas 2
    do niego.
    Jeśli obecne mieszkanie zostanie sprzedane (taki jest plan)rozumiem, że
    jeśli byłoby moje, podatku płacić nie muszę, gdyż przeznaczam pieniądze
    uzyskane ze sprzedaży na nowe mieszkanie.
    I teraz problem, czy rodzice (czyli praktycznie ja) będą musieli
    zapłacić podatek (mieszkanie kupione było za 150 000 a teoretycznie
    sprzedamy je za 2x tyle), skoro są tylko kredytobiorcami a nie kupującymi?

    Jeśli tak, to jak najlepiej (czyli najtaniej)uniknąć tej sytuacji?