    From: "Piotr Kowalski" <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: spółka a ZUS
    Date: Sun, 18 Nov 2007 12:09:09 +0000 (UTC)

    Witam serdecznie,

    planuje z Tatą założyć spółkę cywilną; mój Tato jest bezrobotny, ja jestem
    zatrudniony na umowe o prace na czas nieokreslony w wymiarze 3/5 etatu i
    jednoczesnie jestem studentem; naszą spółka ma zamiar zajmować się kilkoma
    rodzajami dzialalnosci (nieruchomosci, teleinformatyka, edukacja)

    Tato chcialby ubiegac sie o dofinansowanie z Funduszu Pracy w ramach programu
    pomocy bezrobotnym (okolo 13tys. zl -> 5-krotne srednie wynagrodzenie) przy
    zakladaniu dzialalnosci gospodarczej;

    Pytania, za odpowiedz na które jestem z góry bardzo wdzieczny:

    1. Czy ja musze placic ZUS będąc zatrudniony na umowe o prace? Ile ZUSu bedzie
    placil Tato? Czy są preferencyjne stawki ZUS dla bezrobotnych zakladajacych
    dzialalnosc i czy moja obecnosc w spółce nie bedzie tego psuła?

    2. Czy przy takim ukladzie prawnym (ja w spolce) Tato moze otrzymac
    dofinansowanie z Funduszu Pracy? Jak to rozwiązać? Czy osoby w spółce są
    traktowane odrębnie w tym wypadku?

    3. Czy w przypadku kiedy biznes bedzie szedl slabo i nie bedzie dochodu, to
    czy bedzie mimo wszystko trzeba placic ZUS?

    dziekuje za wszelką pomoc, linki, informacje, itp.

    pozdrowienia

    --
    Piotr Kowalski