  • Data: 2007-03-26 09:49:59
    Temat: społdzielna mieszk., udziały, zbywalność
    Od: bingo <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Nie znam się na prawie spóldzielczym (bardziej na prawie spółek handlowych)
    ale to co usłyszałem od radcy prawnego jedej ze spółdzielni mieszkaniowych
    trchę mnie zaskoczyło.
    Jako członek spóldzielni (juz od dawna) posiadam też jej udziały. W zwiazku
    z tym iż zamierzam zrobić rozdzielczośc i podział majatku w którym zrezknę
    się mieszkania na drugą stronę, dowiedziałem się (od tego radcy) iż druga
    strona musi wniesć wpisowe i kupić ileś tam udziałów. Za moje udziały
    (niezwlaoryzowane) zostanie mi zwrócona pewna mała kwota. Kiedy spytałem o
    podstwe takiego działania, zapytano mnie a jaka jest podstawa ze ja chce
    przy przeniesieniu prawa do mieszkania przeniesc również prawo do udziałow
    (po co druga osoba miałaby ponosic jakies dodatkowe koszty i je kupować).
    W statucie nic nie ma o udziałach opórcz tego ze aby stac sie członkiem
    sp-ni należy wniesc wpisowe i zakupić udziały. Nie ma tym bardziej zapisu
    ze nie sa zbywalne itp.

    Czy z takimi udziałami nie jest choć troche podobnie jak z akcjami lub z
    udziałami w spółkach.

    Co o tym sadzicie koledzy i koleżanki.

    SaN