    From: "Kane" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: śmierć wspólnika spółki cywilnej - a tresc umowy spolki
    Date: Sat, 10 Apr 2010 07:35:30 +0200

    Witam

    Prowadze dzialalnosc w formie s.c. jest nas dwóch, dopisanie trzeciej osoby
    nie wchodzi w grę. Po powiedzmy 10 latach prowadzenia dzialalnosci cos mi w
    koncu blyslo w glowie nt sprawy smierci jednego z wspolnikow (wiele nie
    trzeba, wystarczy ze mnie szlag trafi na drodze).

    Z materialow ktore znalazlem wywnioskowalem ze wystarczy odpowiedni zapis w
    umowie spolki (lub aneksie do niej) w ktorym nalezy okreslic ze w przypadku
    smierci jednego z wspolnikow na jego miejsce wchodza spadkobiercy. Ale jak
    to zapisac ? Moge wskazac konkretnego spadkobierce sposrod tych ustawowych
    ? A moze trzeba wskazac po prostu wszystkich ustawowych/testamentowych
    (testamentu nie ma i tak, raczej o ustawowych mi chodzi) za pomoca
    odpowiedniego sformułowania ?

    Spolka w takim wypadku zachowuje swoj byt i dziala nadal (NIP itp, jedynie
    aktualizacje trzeba zrobic) ale nie bardzo rozumiem kwestie tego spadku:
    spadkobiercy wchodza do tej spolki OD RAZU z chwila smierci jednego z
    wspolnikow - bez oczekiwania na przeprowadzenie spadku itp ? Firma moze
    dzialac z dnia na dzien bez zadnych komplikacji tak ?

    Sprawy typowo juz spadkowo-podzialowe, kwestie tego czy spadkobiercy chca
    byc w spolce itp - to zostawmy na boku.
    Reasumujac: jak ując taką sprawe w umowie spolki ?

    Pozdrawiam

    Kane