  • 21. Data: 2009-12-13 23:40:24
    Temat: Re: sedziowie powinni byc rozliczani!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4b2574ba$1@news.home.net.pl...

    > A jakie ma to znaczenie, hmm? Wyprzedzanie na skrzyżowaniach z
    > niekierowanym ruchem jest zabronione niezależnie od liczby pasów.
    >
    > To po pierwsze.

    Andrzej, zlituj się i poczytaj ustawę.

    > Po drugie: czyżbyś chciał wrócić do klasycznej bredni łosia na drodze
    > "jednym pasem może jechać tylko jeden pojazd"? ;->

    > Zupełnie odmienną. Pomijając kwestię przepisów (rowerzysta nie robił
    > niczego zabronionego - podaj konkretny paragraf, jeśli twierdzisz
    > inaczej - a kierująca BMW naruszyła podstawowe zasady wykonywania
    > manewrów - zmiana pasa czy kierunku ruchu wyraźnie nakazuje upewnienie
    > się, że nie spowoduje się zagrożenia) samochód osobowy jest słabo
    > widoczny pomiędzy innymi samochodami osobowymi podobnej wysokości, a z
    > kolei rowerzysta zawsze mocno wystaje ponad poziom.

    Zwłaszcza przykłądowo BUS-a czy samochodu dostawczego - oczywiście
    uogólniam, bo nie wiem, co tam stałlo. Moze autobus, a może jakiś malutki
    osobowy.

    > [ciach]

    > Zlituj się... Twierdzisz teraz, że rowerzysta widział przed sobą stojący
    > w poprzek samochód i celowo w niego wjechał!??!

    > Świadek brzmi znajomo ;) spróbuję się dowiedzieć więcej.

    I to najpelsze, co można teraz zrobić.

    > Ty mnie już apelacjami nie osłabiaj. To jest jedna sitwa i sądy
    > apelacyjne dokładają wszelkich starań, żeby tylko nie zmienić wyroku.

    To jeszcze trybunał europejski zostaje. może tam nei doszła korupcja :-)
    Moim zdaniem przesadzasz mocno.

  • 22. Data: 2009-12-13 23:53:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Andrzej, zlituj się i poczytaj ustawę.

    Konkrety poproszę!

    Póki co to u Ciebie wychodzą luki w znajomości ustawy
    (omijanie/wyprzedanie itepe).

    [ciach]

    > Zwłaszcza przykłądowo BUS-a czy samochodu dostawczego - oczywiście
    > uogólniam, bo nie wiem, co tam stałlo. Moze autobus, a może jakiś
    > malutki osobowy.

    Skoro coś zasłaniało widok drogi, to nie wolno było jechać na ślepo.

    Czy może twierdzisz inaczej - że jeżdżenie "gdzie wzrok nie sięga" jest
    zarówno rozsądne jak i zgodne z przepisami?

    [ciach]

    Oj nie.

  • 23. Data: 2009-12-13 23:59:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > w wiadomości news:4b257286$1@news.home.net.pl...

    > Ominąć, to możesz samochód zaparkowany albo studzienkę na jezdni. Z
    > Twojego tonu wnoszę, że do art. 2 PoRD dotarłeś. A skoro tak to zlituj
    > się nad dyskutantowi i poszerz swe horyzonty o leturę pkt. 29. Stojący w
    > korku pojazd, choć jest nieruchomy, to się porusza w rozumieniu
    > przepisów PoRD. Głupie. Wiem. Ale nie ja tę konstrukcję stworzyłem.

    To dlaczego od wielu lat artykułu 26, ustęp 3, punkt 2 - O KTÓRYM JUŻ
    WSPOMINAŁEM (i który pominąłeś milczeniem) - mówi o OMIJANIU pojazdu
    który "tylko" przepuszcza pieszych ale w ruchu nadal uczestniczy, hmm?

    [ciach]

    > Mnie raz taki rowerzysta porysował tylny błotnik, bo nie zauważył, że z
    > powodu słoneczka ciężarówki takie muldy porobiły w asfalnie i się
    > wywalił na jednej z nich. Oczywiście w tu opisanym wypadku nie musiało
    > tak być. Ale to nic do rzeczy nie wnosi.

    To po co o tym wspominasz?

    > No tak. Jak się merytoryczne argumenty skończyły, to ...

    Ahem - temat poważny, ale żadna ustawa nie zabrania poczucia humoru :-P

    A ja lubię gry słów ;)

    Poza tym jak można inaczej jak żartem zareagować na brednie, że na
    3-metrowej szerokości pasie nie zmieści się obok siebie samochód osobowy
    i rower, więc ktoś żyjący w odmiennej rzeczywistości dedukuje "jedynie
    logiczną" jazdę po krawężniku?

  • 24. Data: 2009-12-14 00:14:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4b257fc5$1@news.home.net.pl...

    > To dlaczego od wielu lat artykułu 26, ustęp 3, punkt 2 - O KTÓRYM JUŻ
    > WSPOMINAŁEM (i który pominąłeś milczeniem) - mówi o OMIJANIU pojazdu
    > który "tylko" przepuszcza pieszych ale w ruchu nadal uczestniczy, hmm?

    Nie wiem. Wiem natomiast, że jak samochód stoi przed skrzyżowaniem, to
    należy się ustawić za nim, a nie obok.

    > To po co o tym wspominasz?

    Bo piszesz, jakbyś sobie nie zdawał sparwy z tego, że czasem takie
    omijanie/wyprzedzanie jest bardzo niebezpieczne i wprowadza zamieszanie na
    drodze. Bo rowerzyści się poprzeciskają pod słupek, a po zapaleniu się
    zielonego nie bardzo wiadomo, co z takim zygzakującym cyklistą począć
    przykładowo.

> [...]
    > 3-metrowej szerokości pasie nie zmieści się obok siebie samochód osobowy
    > i rower, więc ktoś żyjący w odmiennej rzeczywistości dedukuje "jedynie

    Skąd wiesz, że tam było 3 metry? Pytam, bo ja nie wiem. Poza tym nie wiemy,
    co to za samochód i w którym miejscu stoi w obrębie tego pasa.

  • 25. Data: 2009-12-14 00:54:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie wiem.

    > Wiem natomiast, że jak samochód stoi przed skrzyżowaniem, to
    > należy się ustawić za nim, a nie obok.

    Aha - czyli jak pas do skrętu w lewo jest zajęty i stoi, to nie wolno mi
    przez skrzyżowanie przejechać na wprost, tak? ;->

    Podstawę prawną poproszę.

    > Bo piszesz, jakbyś sobie nie zdawał sparwy z tego, że czasem takie
    > omijanie/wyprzedzanie jest bardzo niebezpieczne i wprowadza zamieszanie
    > na drodze. Bo rowerzyści się poprzeciskają pod słupek, a po zapaleniu

    No i? Gul skacze na zasadzie "ja nie mogę to innym też nie dam"?

    > się zielonego nie bardzo wiadomo, co z takim zygzakującym cyklistą
    > począć przykładowo.

    Cóż, nie należy np. zatapiać się w rozmowie przez telefon i PATRZEĆ,
    gdzie się jedzie.

    Należy też przestrzegać przepisów np. dotyczących wyprzedzania
    jednośladów w odległości minimum 1m.

    [ciach]

    > Skąd wiesz, że tam było 3 metry? Pytam, bo ja nie wiem. Poza tym nie

    Zdjęcia satelitarne były pokazane.

    > wiemy, co to za samochód i w którym miejscu stoi w obrębie tego pasa.

    Nieistotne. BMW z policjantką ruszyło sobie z przeciwnego pasa i
    przecięło tor jazdy roweru. Ergo - policjantka skręcała w lewo i
    zignorowała wszystkie zasady wykonywania takiego manewru.

    Rowerzysta jechał legalnie - _omijał_ stojące w korku pojazdy, do czego
    miał pełne prawo.

    Zresztą nawet gdyby na chwilę przyjąć, że twoja sprzeczna z cytowanymi
    przeze mnie przepisami interpretacja o "wyprzedzaniu" jest poprawna -
    procedura skrętu jest wyraźnie opisana w ustawie i obejmuje upewnienie
    się, czy nikomu się drogi nie zajedzie NIEZALEŻNIE od tego, czy jedzie w
    100% zgodnie z przepisami. Wiadomo, że rower jest węższy i spokojnie
    zmieści się tam, gdzie samochody stoją w korku. A ponieważ nie jest to
    droga tylko dla samochodów - karygodne jest zakładanie (co najwyraźniej
    uczyniła policjantka) "skoro samochód nie przejedzie, to nie muszę
    patrzeć, bo nic poza samochodami po drogach nie jeździ".

    Refleksja mała: od dawna powtarzam, że każdy kierowca samochodu powinien
    mieć obowiązek wyjeżdżenia co najmniej kilkunastu dni w roku na lekkim
    jednośladzie (np. motorowerze) po drogach publicznych ;-> Znakomicie
    wyrabia to wyobraźnię i człowiek przestaje zakładać, że po drogach
    jeżdżą tylko pojazdy powyżej 1,3m szerokości ;) oraz unika jazdy "na ślepo".

  • 26. Data: 2009-12-14 08:05:25
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > To jeszcze trybunał europejski zostaje. może tam nei doszła korupcja :-)
    > Moim zdaniem przesadzasz mocno.
    Moim zdaniem to wyprzedzanie samochodów przed skrzyżowaniem (czyli stojących
    przed światłami) to co innego inż wyprzedzanie samochodów na skrzyżowaniu
    (patrz prawo o ruchu drogowym).
    Natomiast w tym temacie czyli czy sędziowie powinni być rozliczani to uważam
    że koniecznie i że trzeba w okresie wyborczym naciskać na polityków aby
    zmienili prawo. Np wprowadzając rejestr spraw prowadzonych przez danego
    sąedziego, które sąd wyższej instancji uchylił i po przekroczeniu określonej
    ilości taki sędzia powinien byc przenoszony szczebel niżej, a z sądu
    grodzkiego do administracji (bo niżej już nie można).

    pozdr

  • 27. Data: 2009-12-14 08:48:52
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 22:46:37 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Wyprzedzanie z prawej strony stojącą na światłach kolumnę samochodów - to
    > jest wykroczenie,

    Nie, to jest oksymoron

    > także wyprzedzanie pomiędzy samochodami obrywając ludziom lusterka - tam nie
    > ma pasa ruchu

    Jeśli obrywają lusterka to już tak, ale jeśli nie to czemu?

    > a rowery jadą po liniach nie mieszcząć się na pasie i stwarzają bardzo duże
    > niebezpieczeństwo.

    Jeśli jedzie po lini to zostawia na obu pasach wystarczająco dużo miejsca
    by samochody po obu stronach mogły go bezpiecznie wyprzedzić nie zmieniając
    pasa. Jak jedzie po pasie, to kierowcy muszą zmieniać pas by go wyprzedzić.
    Moim zdaniem to drugie jest bardziej ryzykowne.

    --
    marcin

  • 28. Data: 2009-12-14 09:11:08
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > wyrabia to wyobraźnię i człowiek przestaje zakładać, że po drogach
    > jeżdżą tylko pojazdy powyżej 1,3m szerokości ;) oraz unika jazdy "na

    Żeby być konsekwentnym postuluj, aby rowerzystów obowiązywały
    wszystkie przepisy jakie dotyczą samochodów i kierowców.
    Do kierowania rowerem po drodze publicznej powinny byłć wymagane
    uprawnienia zdobywane w sposób identyczny jak w przypadku innych
    pojazdów. Wszystkie przewinienia rowerzystów powiny być traktowane
    równie poważnie jak przewinienia innych uczetsników ruchu. Stan
    techniczny i wyposażenie pojazdu, wyprzedzanie z prawej,
    wymuszanie pierwszeństwa przy skręcaniu lub włączaniu sie do ruchu,
    jazda po chodniku i przejściu dla pieszych, parkowanie itp. itd.
    Żaden by sie nie uchował.

  • 29. Data: 2009-12-14 09:19:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał

    > Np wprowadzając rejestr spraw prowadzonych przez danego sąedziego,
    > które sąd wyższej instancji uchylił

    Według AL te rejestry byłyby puste, bo w sądach wyższych instancji
    orzekają ludzie tak samo głupi i źli jak w pierwszej i tylko
    kombinują jak tu koledze z rejonowego przykrości uchyleniem nie
    sprawić.

  • 30. Data: 2009-12-14 09:19:32
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 10:11:08 +0100, Alek napisał(a):

> [...]
    > wymuszanie pierwszeństwa przy skręcaniu lub włączaniu sie do ruchu,
    > jazda po chodniku i przejściu dla pieszych, parkowanie itp. itd.

    Kierowca także.

    Co do postulatu o obowiązywanie wszystkich przepisów jakie obowiązują
    samochody to nie bardzo rozumiem - czy kierowcę samochodu osobowego też
    mają obowiązywać wszystkie przepisy dotyczące ciężarówek?

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138