  • 91. Data: 2009-12-15 17:02:17
    Temat: Re: sedziowie powinni byc rozliczani!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4b279c78$1@news.home.net.pl...

    > Zrozum, że problemem nie jest to, że samochód sobie stał w poprzek
    > drogi, ale że się tam znalazł nagle.

    Pojęcie "nagle" jest bardzo pojemnym określeniem, no ale ta przywoływana tu
    zasada ograniczonego zaufania działa w obydwie strony. Jakże nagle on się
    musiał pojawić, że normalnie jadący rowerzysta nie zobaczył go z odległości
    równej jego drodze hamowania? Normalnie, to już w momencie, gdy policjanta
    zaczynała manewr rowerzysta powinien się domyślić, że pojedzie dalej i
    zastosować ową zasadę "ograniczonego zaufania". A tym samym on sobie
    beztrosko jedzie dalej waląc w bok pojazdu. A może jednak przyznasz, ze
    wyjeżdżał z za jakiegoś pojazdu i nie tyklko rowerzystka jego, ale on
    zapewnie oświetlonego pojazdu policjantki również nie widział. No chyba, że
    założymy, iż celowo szarżował na jej samochód.

  • 92. Data: 2009-12-16 04:12:17
    Od: stern <s...@b...tlen.pl>

    Danusia wrote:

    > I to pomimo
    > tego że strona powodowa przegrywa z ZUS prawie zawsze.

    Chyba zacznę czuć się wyjątkowy - z tyloma wygranymi z ZUSem :D

    --
    Moje opinie są moje

  • 93. Data: 2009-12-16 09:04:02
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    wiadomości news:4b279b58$1@news.home.net.pl...

    > Twoja interpretacja prowadzi do absurdów.

    Twoja - do wypadków

    > Tam jest "przejeżdżanie obok" a nie "jazda obok".

    Kluczem nie jest "jazda:" czy też przejeżdżanie, ale "obok".

    > I wracamy do sytuacji 2 pasów i wjechania przed maskę jadącemu prosto
    > samochodowi. Wg. twojej interpretacji - winny byłby ten, co jechał
    > spokojnie prosto, a nie ten, co nagle zajechał drogę.

    Jeżeli nie miał w tej sytuacji prawa jechać - tak.

    > Mniej!?!?!

    Mniej. Jakieś 20% samochodów jest na tyle wysoka, że rowerzysta, nawet
    wysoki, schowa się za nimi w całości. W pozostałych wystaje tylko popiersie.
    Z tej perspektywy nie ma szans, żeby zobaczyć go między samochodami. Aby
    upewnić się, czy jedzie za np. Berlingo, czy chociaż RAV4 trzeba wystawić
    maskę, i tak tarasując mu drogę.
    Twoja interpretacja jest po prostu debilna. I przepisy nie mają tu nic do
    rzeczy, choć jak widać coś na ten temat mówią. Jako kierowca samochodu,
    jadąc na rowerze takiego manewru bym nie zaryzykował. Może dlatego, że raz
    mi taki rowerzysta w ten sposób przejechał. Szczęśliwie nic się nie stało, a
    gość nawet tego nie zauważył. Gdy zaczynałem swój manewr - jego po prostu
    nie było w polu widzenia. Gdy ruszałem, on był jeszcze za jakimś
    dostawczakiem. Gdy ja wykonałem manewr na tyle, żeby przeciąć jego tor
    jazdy - on minął stojący za dostawczakiem samochód - jechał jakieś 15km/h.
    Uratował go (i mnie) pieszy, który wszedł na ulicę poprzeczną (moją
    docelową). Zatrzymałem się, żeby ten mógł spokojnie przejść. Geometria drogi
    była taka, że nie musiałem wystawić nosa. Dodam, że tam był jeden pas w
    przeciwnym kierunku, i nie musiałem ostro ruszać.
    Jak myślisz, dlaczego rowerzysta nie może jechać w poprzek pasów na
    przejściu? Z tej prostej przyczyny, że jadący kierowca, szczególnie
    skręcający w prawo, ma szansę wypatrzyć pieszych, ale z rowerzystą
    poruszającym się 10-20km/h już jest dużo gorzej. Gdy ten jedzie nie po
    chodniku/pasach, tylko między sznurem pojazdów a skrajnią jezdni- nie daje
    kierowcy żadnych szans. Mam nadzieję, że nikt z nas nie będzie miał się
    szansy definitywnie przekonać, że taka jazda bywa śmiertelnie niebezpieczna.

  • 94. Data: 2009-12-16 16:00:51
    Od: "smichu" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Mam nadzieję, że nikt z nas nie będzie miał się szansy definitywnie
    >przekonać, że taka jazda bywa śmiertelnie niebezpieczna.

    Niestety, praktycznie codziennie się o tym przekonuję. Choć jak na razie
    nie definitywnie. Jak na razie dobre rezultaty daje takie zachowanie:
    1.obwiesić się światłem ile się tylko da,
    2. jeździć z założeniem, ze jest się niewidzialnym.

    Tylko kiedy mi się znudzi ustępowanie poierwszeństwa Kieroffcom jadącym z
    podporządkowanej...
    Poza tym męczące jest wykonywanie cyklicznych czynnosci przed każdym
    skrzyżowaniem :
    Włączyć oświetlenie na pełną moc, wypąć buty z spd przyhamować.
    Po drodze gdzie jeżdzę mam 2 (słownie 2) skrzyżowania, gdzie muszę ustąpić
    pierwszeństwa przejazdu, reszta po drodze z pierwszestwem.
    No i koniec z OT
    Pozdrawiam i proszę: uważajcie na cyklistów. A przy wjeżdzeniu na
    skrzyżowanie rzućcie okiem w prawo, bo w tym durnym kraju zmusza się co
    niektórych uczestników do jeżdzenia pod prąd.
    smiechu

  • 95. Data: 2009-12-16 18:10:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-16 05:12, stern pisze:

    > Chyba zacznę czuć się wyjątkowy - z tyloma wygranymi z ZUSem :D

    Znaczy jesteś w układzie z ZUS-em i sądami.

    --
    @2009 Johnson