  • 31. Data: 2008-10-04 20:27:46
    Temat: Re: recepconistka w hotelu.....
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gc8i3f$j7q$3@news.onet.pl Liwiusz

    > Nie lepiej wszech wczasami? ;))

    > Możemy. Tylko nie tak jak próbujesz.
    > Otóż umowa-zlecenie zawierana jest na podstawie KC, ten zaś nie
    > przewiduje umowy-zlecenia na okres próbny (a KP umowę o pracę na próbę i
    > owszem).
    > Czemu?
    > Bo nie potrzeba.
    > Taką umowę każda strona może rozwiązać w każdym czasie. Jaką rolę miałby
    > w takim razie spełniać okres próby? Że jak się próba uda to będzie
    > następne zlecenie?

    Fakt, że umowę można rozwiązać, nie oznacza, że nie może być zawarta
    na czas określony.

    Umowę o pracę na okres próbny też można rozwiązać, zazwyczaj z bardzo
    krótkim okresem wypowiedzenia, co nie przeszkadza, aby była to jednak
    umowa na czas określony.

    A chciałem powiedzieć przede wszystkim to, że można zawrzeć umowę
    zlecenie:

    - na czas określony
    - który to czas będzie nazwany okresem próbnym

    CBDO.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 32. Data: 2008-10-04 20:28:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    castrol pisze:

    > Zdecyduj sie czy pracujesz czy wykonujesz U-Z bo to sa dwie rozne sprawy :)

    Możesz wskazać definicję "pracowania", która wyklucza wykonywanie w
    jej ramach umowy zlecenia?

  • 33. Data: 2008-10-04 20:37:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc8jk0$p2h$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Fakt, że umowę można rozwiązać, nie oznacza, że nie może być zawarta na
    > czas określony.
    Żadne odkrycie. Umowa-zlecenie zwykle jest okresowa.

    > Umowę o pracę na okres próbny też można rozwiązać, zazwyczaj z bardzo
    > krótkim okresem wypowiedzenia, co nie przeszkadza, aby była to jednak
    > umowa na czas określony.
    Nie. Umowa o pracę na okres próbny to co innego niż umowa o pracę na czas
    okreslony. Mimo, że w obu określa sie okres obowiązywania.
    Możliwości i okresy wypowiedzenia obydwu określa KP a nie zwyczaj.

> [...]
    > zlecenie:
    > - na czas określony
    > - który to czas będzie nazwany okresem próbnym
    Można go nazwać nawet okresem narzeczeństwa.
    To bez znaczenia.

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2008-10-04 20:57:42
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jotte pisze:

    > Nie przesadzasz czasem z tym prokuratorem?
    > Przecież to sprawa z zakresu prawa pracy i ew. cywilnego.
    > Z jakiego artykułu miałby prorok wkroczyć?

    Art. 219. Kto narusza przepisy prawa o ubezpieczeniach społecznych, nie
    zgłaszając, nawet za zgodą zainteresowanego, wymaganych danych albo
    zgłaszając nieprawdziwe dane mające wpływ na prawo do świadczeń albo ich
    wysokość, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    Jacek Kustra

  • 35. Data: 2008-10-04 21:07:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:48e7d8d0$1@news.home.net.pl castrol
    <j...@w...wp.pl> pisze:

    > Art. 219.
    Z czego wnioskujesz, że doszło do wyczerpania jego znamion?

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2008-10-04 21:32:43
    Od: armar <a...@p...fm>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gc8jk0$p2h$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Można go nazwać nawet okresem narzeczeństwa.

    Czyli umowa-zlecenie na chwilę na wykonanie jakiejś rzeczy?
    Chwila, co to niby na-rzecz-ona przeznaczona? ;)

    Ależ KRK dla przykładu zabrania korzystania w pełni
    z takiej umowy na chwilę, tylko każe się wstrzemięźliwie wstrzymywać...
    więc chyba narzeczeństwo nie pasuje. ;)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 37. Data: 2008-10-04 21:35:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Bez przesady. Od dawna z tym walczę na usenecie. Prawo nie definiuje,
    > że pracować można tylko na umowie o pracę. Można pracować na umowie
    > zleceniu, na umowie o dzieło, a można nawet pracować na czarno. Kodeks
    > pracy stosuje monopol tylko na bycie pracownikiem, a nie na pracowanie
    > jako takie.

    Ale wlasnie pracowanie kojarzy się ludzią z umową o pracę,
    dlatego łatwiej jest wyjaśnić, że tak nie jest tłumacząc, że nie pracują
    tylko wykonują umowę zlecenie.

  • 38. Data: 2008-10-04 21:49:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc8m9v$1m3$1@srv.cyf-kr.edu.pl armar
    <a...@p...fm> pisze:

    > Czyli umowa-zlecenie na chwilę na wykonanie jakiejś rzeczy?
    > Chwila, co to niby na-rzecz-ona przeznaczona? ;)
    W tym sensie to raczej umowa o dzieło.
    Bardziej z pewnością chodzi o rezultat niż jedynie staranne działanie. ;))

    > Ależ KRK dla przykładu zabrania korzystania w pełni
    > z takiej umowy na chwilę, tylko każe się wstrzemięźliwie wstrzymywać...
    > więc chyba narzeczeństwo nie pasuje. ;)
    Krk mam w dupie (zakładam, że nie chodzi o Krajowy Rejestr Karny ani tym
    bardziej o piękną chorwacką wyspę).

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2008-10-05 09:21:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Ale wlasnie pracowanie kojarzy się ludzią z umową o pracę,
    > dlatego łatwiej jest wyjaśnić, że tak nie jest tłumacząc, że nie pracują
    > tylko wykonują umowę zlecenie.

    Według mnie pracowanie właśnie nie kojarzy się ludziom tylko z umową o
    pracę. Mówi się przecież, że pracuje się na umowę zlecenie. Niektórzy
    pracują na czarno - czy według powszechnej opinii oni nie pracują?
    Pomijając już fakt, że w ogłoszeniach o pracę forma umowy - zlecenie nie
    jest niczymś dziwnym.

  • 40. Data: 2008-10-05 12:25:23
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jotte pisze:

    > Z czego wnioskujesz, że doszło do wyczerpania jego znamion?

    Podejrzewam tylko, bo dowodow miec nie moge. Jesli zawarto U-Z, ktora
    nosi wszelkie znamiona umowy o prace, tylko po to aby nie placic za
    pracownika wszelkich skladek itp to chyba pod ten paragraf jednak
    podpada prawda?

    Jacek Kustra