  • 1. Data: 2008-10-03 20:11:43
    Temat: Gdzie złożyć kradzież?
    Od: Sannindan <s...@g...com>

    Witam.

    Niedawno pisałem tutaj o pewnej firmie, która nie przyjęła mojej
    propozycji strony internetowej na temat ich firmy firmy, po czym po
    jakimś czasie ujrzałem iż ta strona znajduje się na ich domenie
    (serwerze) ( po czym usunęłi w stopce mój nick z dopiskiem o prawach
    autorskich).

    Ale nie o tym. A mianowicie:
    Gdzie powinienem zgłosić kradzież ( bo to chyba się tak nazywa), czy
    na policję czy gdzie indziej. Jak gdzieś indziej niż policja, to
    prosiłbym o podanie takowej placówki.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-10-03 20:28:34
    Temat: Re: Gdzie złożyć kradzież?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Sannindan" <s...@g...com> wrote
    >Gdzie powinienem zgłosić kradzież ( bo to chyba się tak nazywa), czy
    >na policję czy gdzie indziej.

    Dalej w sprawie tej strony?
    O naruszenie praw autorskich składa się pozew do Sądu.

    Natomiast nieuprawnione uzyskanie programu komputerowego, powtarzam tylko
    programu, jest przestępstwem i można zgłosić na Policji lub Prokuraturze.
    Najlepiej jakiś wydział gospodarczy etc, żeby byli w miarę obznajomienie z
    tematem. Ale sprawa karna to kara, a nie pieniądze zasadniczo. Należy
    pamiętać o dołączeniu powództwa do niej.

  • 3. Data: 2008-10-03 20:44:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sannindan" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    Powiadamiasz Policję. Przede wszystkim strona jest przedmiotem prawa
    autorskiego. Usunięcie danych co do autora połączone ze zmianą treści
    strony zawiera w sobie znamiona przestępstwa określonego w art. 115.2
    Ustawy Prawo Autorskie [pa]. Samo wyświetlanie twojej strony bez
    uregulowania kwestii praw autorskich zawiera w sobie znamiona przestępstwa
    opisanego w art. 116 cytowanej ustawy. O ile pierwszy z czynów jest ścigany
    z urzędu, to w odniesieniu do drugiego konieczny jest Twój wniosek o
    ściganie (art. 122 pa).

    Kwestię dowodową chyba ostatnio omówiliśmy.

  • 4. Data: 2008-10-04 09:56:40
    Temat: Re: Gdzie z�o�y� kradzie�?
    Od: Sannindan <s...@g...com>

    Witam ponownie.

    Czyli w poniedziałek idę na policję :)

    Tylko jeszcze jedno.
    Mam pójść na policję w sprawie tych dwu wykroczeń (art 115.2 i 116 pa)
    z pismem, czy po prostu dadzą mi coś do wypełnienia.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2008-10-04 10:23:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Sannindan" <s...@g...com> wrote
    >Mam pójść na policję w sprawie tych dwu wykroczeń (art 115.2 i 116 pa)
    >z pismem, czy po prostu dadzą mi coś do wypełnienia.

    Wysyłasz pismo albo idziesz i składasz ustnie do protokołu.
    W pierwszym przypadku pewnie i tak Cię wezwą.
    Druków do składania zawiadomień to w życiu nie widziałem.