  • 1. Data: 2008-10-03 22:13:05
    Temat: recepconistka w hotelu.....
    Od: Masterkod <j...@g...pl>

    Witam
    Pracuje od paru dni na umowe-zlecenie na okresie probnym jako
    recepcjonistka w hotelu.

    1) czy pracodawca w tym czasie ma obowiazek mnie ubezpieczyc czy nie ??

    2) czy dopuszczalne jest aby pracodawca wyplacal nadgodziny co
    3-miesiace ?? Wyplaty podstawowe sa wyplacane w systemie miesiecznym.
    Jest jakis paragraf w kodeksie pracy regulujacy cos takiego ??

  • 2. Data: 2008-10-03 23:42:07
    Temat: Re: recepconistka w hotelu.....
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-04 00:13 Masterkod napisał/a:
    > Witam
    > Pracuje od paru dni na umowe-zlecenie na okresie probnym jako
    > recepcjonistka w hotelu.
    >
    > 1) czy pracodawca w tym czasie ma obowiazek mnie ubezpieczyc czy nie ??

    Nie dali Ci żadnego druczku do wypełnienia?
    Ubezpieczenie może być dobrowolne lub pracownicze albo jedno i drugie.

    > 2) czy dopuszczalne jest aby pracodawca wyplacal nadgodziny co
    > 3-miesiace ?? Wyplaty podstawowe sa wyplacane w systemie miesiecznym.
    > Jest jakis paragraf w kodeksie pracy regulujacy cos takiego ??

    Idź do Dzialu Personalnego i przeczytaj Wewnętrzny Regulamin Pracy.
    Pewnie jest ustalone, że nadgodziny są wypłacane co 3 m-ce.

    --
    animka

  • 3. Data: 2008-10-04 00:32:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Masterkod wrote:

    > Witam
    > Pracuje od paru dni na umowe-zlecenie

    no i koniec piesni.
    1. Ty nie pracujesz. Masz umowe zlecenie.
    2. To nie jest twoj pracodawca.
    3. Placi ci jak mu wystawisz rachunek
    4. Nie ma czegos takiego jak nadgodziny przy umowie zleceniu.
    5. Nie masz urlopow ani zwolnien
    6. Nie obowiazuje cie kodeks pracy

    Dla pocieszenia.
    Ta umowa zlecenie jest pozorna i ma ewidentnie charakter umowy o prace.
    Jak chcesz to osiagnac to mozesz isc do sadu pracy. Kazdy sad pracy ci
    przyzna racje.

  • 4. Data: 2008-10-04 05:37:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Animka pisze:

> [...]
    >
    > Idź do Dzialu Personalnego i przeczytaj Wewnętrzny Regulamin Pracy.
    > Pewnie jest ustalone, że nadgodziny są wypłacane co 3 m-ce.

    Poczytaj jednak trochę na temat zlecenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-10-04 09:13:38
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 03 Oct 2008 19:32:14 -0500, witek napisał(a):

    > Dla pocieszenia.
    > Ta umowa zlecenie jest pozorna i ma ewidentnie charakter umowy o prace.
    > Jak chcesz to osiagnac to mozesz isc do sadu pracy. Kazdy sad pracy ci
    > przyzna racje.

    Ciekawe od czego to zależy czy to praca czy zlecenie i jak niby sąd
    stwierdzi, że zlecenie:
    "obsługa gości hotelu w recepcji" to praca, a nie zlecenie...
    Ja bym to ugryzł od tej strony, że zlecenie to umowa na skończoną ilość
    czynności np.
    "obsługa 150 gości w recepcji hotelu" - na obsługę kolejnego gościa
    potrzebna jest nowa umowa...

    umowa o pracę natomiast to pozostawanie do dyspozycji i wykonywanie pracy w
    określonych godzinach.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.

  • 6. Data: 2008-10-04 13:34:04
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:gc7c45$6m$1@inews.gazeta.pl...

    > Ciekawe od czego to zależy czy to praca czy zlecenie i jak niby sąd
    > stwierdzi, że zlecenie:
    > "obsługa gości hotelu w recepcji" to praca, a nie zlecenie...
    Bo jest podane miejsce? I czas od - do ?
    Bo chyba godziny pracy muszą być ustalone cobt recepcja pusta nie stała ...

    > Ja bym to ugryzł od tej strony, że zlecenie to umowa na skończoną ilość
    > czynności np.
    > "obsługa 150 gości w recepcji hotelu" - na obsługę kolejnego gościa
    > potrzebna jest nowa umowa...

    ... i żeby kolejny gość nie czekał na podpisanie umowy - to godziny muszyą
    być określone.
    A jak są godziny, jest miejsce to już bardzo prawdopodobne że to umowa o
    pracę

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2008-10-04 13:45:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc65jp$ent$1@news.onet.pl Masterkod <j...@g...pl> pisze:

    > Pracuje od paru dni na umowe-zlecenie na okresie probnym jako
    > recepcjonistka w hotelu.
    Nie ma czegoś takiego.
    Swoja drogą fajnie byłoby poznać treść umowy-zlecenia zawierającej klauzulę
    o okresie próbnym. :-O

    > 1) czy pracodawca w tym czasie ma obowiazek mnie ubezpieczyc czy nie ??
    Nie masz pracodawcy. Masz zleceniodawcę.

    > 2) czy dopuszczalne jest aby pracodawca wyplacal nadgodziny co
    > 3-miesiace ??
    Nadgodziny generalnie związane są z umową o pracę. Ty jej formalnie nie
    masz.
    Istnieje jednak możliwość, że charakter wykonywanej pracy wskazuje na
    faktycznie istniejący stosunek pracy.
    Ale o ustalenie tego to do sądu musisz.

    > Wyplaty podstawowe sa wyplacane w systemie miesiecznym.
    > Jest jakis paragraf w kodeksie pracy regulujacy cos takiego ??
    Kodeks pracy nie ma zastosowania do umów cywilno-prawnych.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-10-04 14:04:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Ciekawe od czego to zależy czy to praca czy zlecenie i jak niby sąd
    > stwierdzi, że zlecenie:

    od stanu faktycznego.

> [...]
    > potrzebna jest nowa umowa...
    >
    > umowa o pracę natomiast to pozostawanie do dyspozycji i wykonywanie pracy w

    blisko jesteś
    właśnie ta zależność, pozostawanie do dyspozycji, wykonywalnie poleceń
    przełożonego i samo posiadanie szefa, to cechy umowy o pracę.

    umowa zlecenie to umowa starannego działania. masz coś wykonać, za
    okrślonym wynagordzeniem, w określonym czasie, można również określić w
    jaki sposób i to wszystko ( z grubsza).

  • 9. Data: 2008-10-04 14:58:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Masterkod" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Zacznijmy od tego, że Ty tam nie pracujesz, tylko świadczysz usługę. Choć
    najprawdopodobniej twoja umowa zawiera takie warunki, które powodują, ze
    bez względu na to, jak ją zatytułowano, to jest umową o pracę.

    Jeśli stoimy na gruncie umowy-zlecenia, to w ogóle sobie nie wyobrażam
    wypłaty nadgodzin. Jeśli one są, to po prostu należy powiadomić Inspekcję
    Pracy i sprawa zostanie wyprostowana.

  • 10. Data: 2008-10-04 18:33:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Masterkod" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zacznijmy od tego, że Ty tam nie pracujesz, tylko świadczysz usługę.

    Bez przesady. Od dawna z tym walczę na usenecie. Prawo nie definiuje,
    że pracować można tylko na umowie o pracę. Można pracować na umowie
    zleceniu, na umowie o dzieło, a można nawet pracować na czarno. Kodeks
    pracy stosuje monopol tylko na bycie pracownikiem, a nie na pracowanie
    jako takie.