  • 21. Data: 2006-01-09 21:56:51
    Temat: Re: pytanie o pornografie dziecięcą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Alek [###alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl.###] napisał:

    > O to właśnie pytałem w dalszej części posta. Czy przestępstwo
    "posiadania"
    > można poopełnić nieumyślnie? Przecież to nie użytkownik zapisuje te
    treści
    > na dysku tylko maszyna o której nikt nie wie jak ona tak naprawdę
    działa

    Nie znam odpowiedzi na takie pytanie. nie spotkałem się jak dotąd z
    takim problemem. Prawda zresztą jest taka, że szansa na to, że nagle
    ktoś zrobi przeszukane u osoby, która mniej lub bardziej regularni
    zagląda na takie strony jest znikoma. Z reguły do "namierzeni"
    dochodzi w związku z transakcją, a sprawca poza fotkami w cashu
    posiada i inne.

    > Inny przykład: zły człowiek wysyła ci e-mailem trefne materiały i
    co,
    > stajesz przestępcą w chwili odebrania poczty?

    Takie fotki spokojnie możesz przecież kilka chwil później usunąć.
    Tutaj brak karalności spokojnie można oprzeć na braku winy. W wypadku
    przeglądarki już gorzej, bo czynimy założenie, ze celowo wchodzisz na
    odpowiednie strony.

  • 22. Data: 2006-01-09 22:01:00
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > Wtedy moja odpowiedź będzie identyczna :PP

    wiedzialem :PPP

    --
    pozdro
    ape

  • 23. Data: 2006-01-10 05:09:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dpum77$cg7$1@inews.gazeta.pl...

    > Prawda zresztą jest taka, że szansa na to, że nagle
    > ktoś zrobi przeszukane u osoby, która mniej lub bardziej regularni
    > zagląda na takie strony jest znikoma.

    Nie chodziło mi o ryzyko wpadki tylko o sam fakt zaistnienia przestępstwa.

    > Takie fotki spokojnie możesz przecież kilka chwil później usunąć.

    Usunięcie nie oznacza, że one z dysku zniknęły.

    > Tutaj brak karalności spokojnie można oprzeć na braku winy. W wypadku
    > przeglądarki już gorzej, bo czynimy założenie, ze celowo wchodzisz na
    > odpowiednie strony.

    A sam napisałeś: "(bo choć takich stron nie szukam, to raz na czas
    znajduję szukając całkiem normalnych rzeczy)".

  • 24. Data: 2006-01-10 09:14:16
    Od: "Jacek" <b...@a...pl>

    > Czy udzieliłby ktoś informacji czy przeglądanie stron internetowych
    > zawierających
    > materiały (zdjęcia, filmy) o tematyce dziecięcej pornografii podlega
    > karze,

    a jak Cię złapali? ściągałeś z grup dyskusyjnych czy ze stron www?
    Odpowiedz, to dla mnie ważne.

    Jacek

  • 25. Data: 2006-01-10 16:47:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > A sam napisałeś: "(bo choć takich stron nie szukam, to raz na czas
    > znajduję szukając całkiem normalnych rzeczy)".

    Napisałem i dalej otrzymuję. Nie wiem, jakby do tego podszedł sąd, bo
    nie spotkałem się z takim problemem.

  • 26. Data: 2006-01-11 07:41:30
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisali:

    > Samo przeglądanie nie jest karalne. Karalne jest posianie. Rzecz w
    > tym, że IE to co przeglądasz gromadzi w cashu i zaczynasz to mieć. A

    W przypadku prawa autorskiego, taki tymczasowy zapis jest zdaje sie
    wylaczony z pojecia kopiowania.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 27. Data: 2006-01-11 17:39:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jacek Krzyzanowski [###j...@p...pl.###] napisał:

    > W przypadku prawa autorskiego, taki tymczasowy zapis jest zdaje się
    > wyłączony z pojęcia kopiowania.

    No ale tutaj nie o prawo autorskie chodzi.

  • 28. Data: 2006-01-19 21:57:26
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > Odpowiedz, to dla mnie ważne.

    dlaczego?