  • 41. Data: 2008-08-01 09:49:30
    Temat: Re: przelew sporych sum
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > No jakich głupstw? Za lewą kasę się tyle płaci chyba.

    Z tego co pamiętam to 75 %. Ale co z tego jak US nie chcą/nie potrafią.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 42. Data: 2008-08-01 10:30:34
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 11:14:05 +0200, Tristan napisał(a)
    w:<news:g6uk4t$u7e$3@news.onet.pl>:

    > Moment... lewa kieszeń to taka na lewą kasę w slangu przecież.

    Nie bardzo. Jest w polszczyźnie związek frazeologiczny lewe pieniądze o
    jednoznacznym znaczeniu przenośnym. Ale już z lewą kieszenią tak nie jest.
    Tu jak chcesz osiągnąć znaczenie przenośnie, musisz użyć cudzysłowu: "lewa"
    kieszeń.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 43. Data: 2008-08-01 13:02:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 12:30
    (autor Szerr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ishgwvq2qogk.1cjelzgdcttnm$.dlg@40tude.net>):

> [...]
    > jednoznacznym znaczeniu przenośnym. Ale już z lewą kieszenią tak nie jest.
    > Tu jak chcesz osiągnąć znaczenie przenośnie, musisz użyć cudzysłowu:

    Rozróżniasz slang od polszczyzny? W użyciu spotykałem się właśnie o lewej
    kieszeni. To nie to samo co lewe pieniądze. Do lewej kieszeni czasami
    wkładałem prawe pieniądze, ale niemożliwe do prawego wydania. Np. nie wolno
    legalnie kupić alkoholu, więc organizując konferencję część pieniędzy
    prawych trzeba wrzucić niestety do lewej kieszeni. Itp.

    --
    Tristan

  • 44. Data: 2008-08-01 13:13:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    legalnie kupić alkoholu, więc organizując konferencję część pieniędzy
    prawych trzeba wrzucić niestety do lewej kieszeni. Itp.

    Liwiusz pisał o przelewach. Dokonujesz przelewu pomiędzy dziurami w
    spodniach? Bo ja nie. Więc jak się mówi o przelewach, to wiadomo, że chodzi
    o przenośnię.

    --
    Tristan

  • 45. Data: 2008-08-01 15:19:28
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Ale pytanie dotyczyło przelania swoich pieniędzy z konta na konto.

    Pytanie dotyczylo niecheci do przekazania informacji do US o przelewie z
    konta na konto. O tym fakcie US informacje i tak uzyskuje - od notariusza
    (wraz zpodatkiem). Wiec transakcja nie jest do ukrycia, nie ma sensu bac
    sie, że informacja przecieknie.
    Poza tym przeplyw informacji do US nie jest tozsamy z przeplywem zobowiazan
    wobec US. Naleznosc w tym przypadku juz zostala uiszczona. Czy bank bedzie,
    czy nie bedzie informowal o transakcji nie ma najmniejszego znaczenia.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 46. Data: 2008-08-01 15:41:32
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 15:13:45 +0200, Tristan napisał(a)
    w:<news:g6v269$a60$1@news.onet.pl>:

    Nie raz spotkałem się z powiedzeniem: przekładać pieniądze z lewej kieszeni
    do prawej i nigdy nie miało on takiego znaczenia, o jakim piszesz.

    Porównaj znaczenie tego frazeologizmu w wypowiedziach (źródło: Google):

    "Coś się Pan, z choinki urwał? To co, o.Rydzyk za udzielanie informacji,
    no, niech już będzie za reklamę ND, TV Trwam czy Wyższą Szkołę Kultury
    Społecznej i Medialnej sam sobie w pańskiej opinii płaci? To on tak
    pieniądze z lewej kieszeni do prawej przekłada? Wszak to wszystko jego
    dzieła, stworzone ?ku pokrzepieniu serc? moich rodaków."

    "... Miasto zbudowało, z podatków mieszkańców, oczyszczalnię ścieków w
    Nowej Wsi. Wiśniak kazał prezesowi MWiO Dąbrowskiemu odkupić oczyszczalnię
    od miasta. Czyli przełożyć pieniądze z lewej kieszeni do prawej, gdyż MWiO
    są 100% spółką Gminy-Miasta Grudziądz."

    "Jeśli, np. obligacje rządowe w rękach jednostek są rozłożone mniej więcej
    zgodnie z poziomem ich dochodów, to im bogatszy obywatel, tym więcej będzie
    miał obligacji; zatem jeśli podatki są również proporcjonalne do dochodów,
    to wykup obligacji nie musi wywołać żadnego znaczącego transferu siły
    nabywczej. Pieniądze zabierze się bogatym i szybko zwróci się je tym samym
    osobom. To, do czego doszło, mówiąc językiem Adama Smitha, to tylko
    transfer pieniędzy z prawej kieszeni podatnika do kieszeni lewej."

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 47. Data: 2008-08-01 15:46:30
    Od: Szerr <n...@p...pl>

> [...]

    > Do lewej kieszeni czasami wkładałem prawe pieniądze, ale niemożliwe do prawego

    Też znam to znaczenie. Moim zdaniem jednak musiałbyś użyć tu cudzysłowów:
    do "lewej" kieszeni wkładałeś "prawe" pieniądze. Znaczenie przenośne
    "lewej" kieszeni, nie jest tak mocne, aby było czytelne bez cudzysłowu (no
    może w wyjątkowych przypadkach na zasadzie opozycji lewa kieszeń - prawe
    pieniądze można się tego znaczenia domyślić).

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 48. Data: 2008-08-01 16:58:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > No więc czytam.

    I nadal nie rozumiesz.

    > Mateusz napisał, że chce przelać 200 000zł z jednego swojego konta na
    > drugie. Następnie uzupełnił, że nie chce mu się chodzić po urzędach i
    > tłumaczyć z tego przelewu.

    Musiałby się tłumaczyć, jakby urząd nie wiedział, skąd ta kasa.

    > Na co Le5zek napisał, że i tak będzie musiał od tego zapłacić podatek.

    Od sprzedaży mieszkania - owszem.

    > Ponieważ od przelania pieniędzy z lewej kieszeni do prawej, podatku
    > się nie płaci, SlawcioD kontrolnie się spytał: jaki podatek?
    >
    > Na co Andrzej Lawa odpowiedział: PCC i dochodowy.
    >
    > A to jest nieprawda.

    Twierdzisz, że od sprzedaży mieszkania nie płaci się podatków? Fascynujące.

  • 49. Data: 2008-08-01 17:00:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Ale pytanie dotyczyło przelania swoich pieniędzy z konta na konto.
    > Fakt, że pieniądze były za mieszkanie, jest tylko pustą informacją, nie
    > związaną z odpowiedzią na pytanie.

    Związaną. US się może zainteresować najwyżej w kontekście "skąd ta kasa?".

    A ponieważ będzie wiedział skąd (formularze podatkowe) to nie będzie się
    czepiał (normalnie, bo zawsze któryś urzędnik może zagubić dokumentację,
    ale to już jego wina).

  • 50. Data: 2008-08-01 18:42:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > I nadal nie rozumiesz.

    > Musiałby się tłumaczyć, jakby urząd nie wiedział, skąd ta kasa.

    > Od sprzedaży mieszkania - owszem.

    > Twierdzisz, że od sprzedaży mieszkania nie płaci się podatków? Fascynujące.

    Dziwne, że z tego co napisałem wyciągnąłeś taki wniosek...eot.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz