  • 1. Data: 2008-07-30 07:20:39
    Temat: WKU a zbyt dlugie odroczenie
    Od: kots <k...@g...com>

    Witam

    Jak w praktyce wygac bedzie interpretacja takiej sytuacji.
    Jest absolwent wyszej uczelni I stopnia, do WKU wplywa wniosek ze 30
    czerwca student uczkonczyl studia wyzsze - jednoczenie odroczenie jest
    wystawione na rok dluzej (nie wiadomo z czyjej winy - czy zle
    zaswiadczenie z uczlni czy blad WKU). I tu pojawia sie pytanie: czy
    jesli nie wyjasnie zainstanialej sytuacji to po roku, zgodnie z prawem
    zostane przeniesiony do rezerwy, czy ten czas (12 mcy) liczy sie od
    momentu uplyniecia odroczenia.
    1. Jesli liczy sie fakt wplyniecia do WKU informacji z uczleni to moze
    warto przeczkac - a moze po tym roku przepisa do rezerwy.
    2. Jesli liczy sie data uplyniecia odroczenia (a obecnie jestem
    studentem II stopnia) - to i tak bede mial zaswiaczenie z uczleni o
    kontunuacji nauki (a po tym czasie - mam nadzieje, ze juz zawodowe
    wojsko bedzie).

    Ktory wariant jest poprawny i jak w takiej sytuacji postapi WKU.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-30 11:10:34
    Temat: Re: WKU a zbyt dlugie odroczenie
    Od: "Włodziu" <p...@w...pl>

    Sory, że się podepnę ale co to za przepis z tym automatycznym przeniesieniem
    do rezerwy?? Możesz mi podać źródło tego rozporządzenia??

    Ja skończyłem studia (dzienne 5-letnie) w czerwcu 2007 i jeszcze żadnego
    pisma o przeniesieniu do rezerwy nie dostałem.

    Domyślam się, że miałem odroczenie na okres studiów, bo nie przynosiłem (po
    każdym roku studiów) im wogle żadnych zaświadczeń,

    Byłem po ukończeniu studiów (w lipcu 2007) w WKU i powiedzieli, że wszystko
    wiedzą, kiedy skończyłem studia i kiedy obroniłem dyplom.
    Powiedzieli, że kwalifikuje się do 3-miesięcznego przeszkolenia i mam czekać
    na wezwanie - ale wezwanie nie przyszło!!

    Teraz moje pytanie. Czy minęły mi juz te 12 miesięcy od odroczenia?? (okres
    studiów 10.2002 do 06.2007)

    P.S.
    Czy ma to jakieś znaczenie że właśnie zostałem przyjęty na studia zaoczne -
    ale WKU chyba jeszcze o tym nie wie, bo dopiero tydzień temu były ogłoszone
    wyniki!!

  • 3. Data: 2008-07-30 13:20:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.07.2008 kots <k...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > 1. Jesli liczy sie fakt wplyniecia do WKU informacji z uczleni to moze
    > warto przeczkac - a moze po tym roku przepisa do rezerwy.

    Liczy się czas poinformowania, że ukończyłeś studia. Odroczenie z mocy
    prawa automatycznie ustaje wówczas, bo przestajesz być studentem.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 4. Data: 2008-07-30 14:27:01
    Od: Martin Fox <k...@g...com>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 13:10:34 +0200, Włodziu napisał(a):

    > Sory, że się podepnę ale co to za przepis z tym automatycznym przeniesieniem
    > do rezerwy?? Możesz mi podać źródło tego rozporządzenia??

    Źródła prawnego nie znam, ale mnie w WKU w Częstochowie powiedziano że
    jeżeli w terminie 12 miesięcy od daty ukończenia studiów nie dostanę
    powołania to zostanę przeniesiony do rezerwy :)

    --
    Martin Fox
    Escort MkIV '89 + Mark Jaws 2 / Lemm

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 080729-1, 2008-07-29
    Przetestowano na: 2008-07-30 16:27:01

  • 5. Data: 2008-07-30 19:18:00
    Od: kots <k...@g...com>

    Samotnik pisze:
    > Dnia 30.07.2008 kots <k...@g...com> napisał/a:
    >
    > Liczy się czas poinformowania, że ukończyłeś studia. Odroczenie z mocy
    > prawa automatycznie ustaje wówczas, bo przestajesz być studentem.

    Nieco mijak to sie z tym co mi powiedzial facet w WKU - mam napisac
    jakies pismo - sprostowanie dot. odroczenie - jednak przeciez czemu ja
    mam prostowac blad ktory nie powstal z mojej winy :). Tymbardziej ze nie
    mam czasu udac sie do WKU w godzinach w ktorych oni akurat maja czynne..

    Dlatego interesuje mnie co mozna z tym fanet zrobic i co jest bardziej
    oplacalne - z mojego oczywiscie punktu widzenia.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-07-31 14:43:08
    Od: jijomo <j...@p...onet.pl>

    kots pisze:

> [...]
    > wojsko bedzie).
    >
    > Ktory wariant jest poprawny i jak w takiej sytuacji postapi WKU.

    Witam.
    Tez mialem studia dwustopniowe, po inzynierskich poszedlem do WKU i tam
    kobieta zapytala mnie, co chce teraz zrobic - odroczyc sie na czas
    studiow magisterskich, czy "oddac sie do dyspozycji komendanta WKU".
    Pozornie pytanie wydalo mi sie bez sensu, ale kiedy dopytalem ja jakie
    sa skutki obu decyzji to wybralem wariant drugi. Pani nie powiedziala mi
    wprost, ze to mi sie bardziej oplaca, ale zasugerowala to samym tym, ze
    zapytala o to.
    Podobnie postapila wiekszosc moich znajomych. Czesc zostala w ciagu
    kolejnego roku wezwana na odbycie przeszkolenia i wtedy dopiero sie
    odraczali ze wzgledu na studia magisterskie, a czesc (w tym ja) nie
    dostala wezwania przez rok i zostala przeniesiona do rezerwy :)

    Czyli reasumujac - idz jak najszybciej do WKU i zloz zaswiadczenie czy
    tam oswiadczenie, ze skonczyles studia. Od tego momentu bedzie plynal
    ten rok.

    pzdr. jijomo