  • Data: 2009-12-15 13:38:54
    Temat: przedawnienie roszczenia
    Od: Thomas <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam prośbę o wyjaśnienie kwestii przedawnienia się płatności.
    Otóż przedsiębiorstwo energetyczne zażądało ode mnie płatności za prąd
    zużyty 4 lata temu. Ja powołałem się na argument przedawnienia
    roszczeń po dwóch latach. Przedstawiłem również moją sytuacje
    Rzecznikowi Konsumenta, który poparł moje stanowisko. Sytuacja niby
    wyjaśniona - przedsiębiorstwo energetyczne nie może podać mnie do
    sądu, bo przegra, gdy podniosę argument przedawnienia.
    Jednak, firma zdecydowała się odciąć mi prąd z powodu nie zapłacenia
    za tą przedawnioną usługę. Podstawiony pod ścianą spłaciłem zadłużenie
    (trochę ciężko się kłócić, gdy lodówka się rozmraża). Teraz oczywiście
    nie mogę odzyskać swoich pieniędzy, bo przedawnienie umożliwia jedynie
    uchylanie się od płacenia, a nie dotyczy samego zobowiązania do
    zapłaty.
    Moje pytanie jest następujące: co można było w takiej sytuacji zrobić?
    Mimo, że postąpiłem zgodnie z prawem (może trochę nie etycznie, ale
    zgodnie z prawem) - zostałem praktycznie zmuszony do spłacenia
    przedawnionego zadłużenia. Czy jeżeli przyjdą do mnie jacyś smutni
    panowie i będą grozili mi popełnieniem przestępstwa, jeśli nie spłacę
    jakiegoś długu sprzed X lat - to też mogę jedynie ścigać tych panów, a
    pieniędzy nie odzyskam?
    Prośba o wyjaśnienie.