  • Data: 2006-06-23 10:21:08
    Temat: problem ze spadkiem
    Od: "Gośkaa" <z...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

    Potrzebuję wytłumaczenia jaka powinna być kolejność postępowania
    w takim przypadku:
    zmarła kobieta, która pozostawiła testament. Jedną z części masy
    spadkowej jest mieszkanie. Mieszkanie jednak było współwłasnością
    tej pani i jego męża, który nie żyje od kilkunastu lat. Nie była
    przeprowadzana sprawa o przejęcie spadku po jej mężu, a oprócz ich
    wnuka (jedyny syn. jego żona i drugi wnuk nie żyją) żyją też jego
    dzieci z pierwszego małżeństwa. Testament głównym spadkobiercą
    czyni osobę spoza rodziny - narzeczoną nieżyjącego wnuka.
    Zdaję sobie sprawę, że najpierw powinna się odbyć sprawa o
    przejęcie spadku po tym mężczyźnie. Problem w tym, że dzieci z
    pierwszego małżeństwa z pewnych przyczyn nie chcą wystąpić z
    pozwem, a są inne powody, które powodują, że głównej
    spadkobierczyni się spieszy. Nie jestem upoważniona do ich
    tłumaczenia.
    Czy żyjący wnuk może wystąpić z pozwem o przejęcie spadku po
    dziadku?
    Bo wydaje mi się, że główna spadkobierczyni nie ma takiego prawa?