  • Data: 2006-06-23 10:26:55
    Temat: Re: problem ze spadkiem
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Gośkaa napisał(a):
    > Czy żyjący wnuk może wystąpić z pozwem o przejęcie spadku po
    > dziadku?
    > Bo wydaje mi się, że główna spadkobierczyni nie ma takiego prawa?

    Jeśli masz na myśli wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, to może go
    złożyć każdy, kto ma w tym interes prawny. A więc zarówno wnuk
    (potencjalny właściciel części majątku) - tyle że ten będzie musiał
    wnieść o stwierdzenie nabycia spadku po dziadku (zapewne m.in. przez
    swojego ojca), a także po swoim ojcu, jak i MZ "główna spadkobierczyni",
    która ma przecież interes w tym, żeby wyjaśnić z kim jest
    współwłaścicielem mieszkania.

    KG