  • Data: 2008-02-23 09:27:06
    Temat: problem z dłużnikiem
    Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam problem z dłużnikiem.
    Sytuacja jest następująca :
    Faktura za towar wystawiona w kwietniu 2007, towar wysłany kurierem,
    odebrany, później uporczywe uchylanie się od zapłaty, w sierpniu 2007
    osobiście podpisane potwierdzenie salda należności i wezwanie do zapłaty z
    groźbą umieszczenia w KRD.
    Następnie delikwenta dopisałem do KRD. Klient w dalszym ciągu uporczywie nie
    odbiera telefonów, zmienia komórki, ale dalej prowadzi 2 funkcjonujące
    punkty sprzedaży.
    Kilka dni temu, odwiedził go mój przedstawiciel handlowy, żeby uzyskać numer
    telefonu i poinformować, że chcemy przyjechać pod jego sklepy i informować
    klientów i kontrachentów o fakcie, że firma tego pana figuruje w KRD, do
    czego mamy prawo. (informacja o tym że firma jest dopisana do listy KRD jest
    informacją jawną i w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą nie podlega ustawie o ochronie danych osobowych)
    Pan poinformował naszego PH że cyt ".. jeśli będziemy się wygłupiać, to
    przyjedzie czterech gości i nas zwiną".
    Doniesienie do prokuratury o groźbę karalną już skierowałem.
    Co mogę zrobić dalej zgodnie z prawem, żeby odzyskać dług ? chodzi o ok 9000
    zł, a wiem, że delikwent ma inne długi i to zdecydowanie większe.
    Pan mieszka w domu jednorodzinnym, ma 2 samochody i 2 funkcjonujące sklepy.