  • Data: 2015-05-29 23:33:28
    Temat: problem z ceramiką
    Od: pilocik <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Zakupiłem (to istotne - jako przedsiębiorca) płytki ceramiczne, połowa
    okazała się wadliwa lecz została mi wymieniona, niestety z tych nowo
    otrzymanych połowa również posiadała wady, lecz ku mojemu zdziwieniu
    odmówiono mi wymiany gdyż ponoć laboratorium producenta stwierdziło, że
    produkt spełnia normę.
    Wada to czarne kropki wtopione w szkliwo, na białych płytkach wygląda
    jak kupa po muchach ;)
    Z reguły jedna - dwie kropki, widoczne i wyczuwalne pod palcem, są tez
    egzemplarze z większą ilością "kup"

    Jako że zakup był na firmę to rozumiem, że ustawa "konsumencka" mnie nie
    dotyczy a reklamację składam na podstawie art 556 KC ?

    Mam też pytanie, czy można się w ew. pozwie (bo chyba bez tego się nie
    obejdzie) powoływać na "precedens" ?
    Skoro pierwsza wadliwa partia została wymieniona, to dlaczego druga -
    mająca takie same wady - już nie ?
    Przedstawiciel producenta twierdzi, że decyzję o pierwszej wymianie
    podjęli nieco pochopnie, bez oględzin towaru, ponoć "dla świętego spokoju"

    zanim zacznę działać bo to akcja z dzisiejszego dnia to macie jakieś rady ?
    wolę temat przemyśleć na spokojnie niż na gorąco palnąć jakiegoś babola