    From: Piotr Kowalski <p...@s...elka.pw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem ochrony tajemnicy telekomunikacyjnej
    Date: Tue, 28 Dec 2004 20:09:22 +0000 (UTC)
    Sender: Piotr Kowalski <p...@m...elka.pw.edu.pl>

    Witam, w ramach przedmiotu prawo telekomunikacyjne pisze referat nt.
    problemu postawionego w temacie tego posta;

    moje pierwsze mysli jakie nasuwaja mi sie w obrebie tego tematu to:
    - buchneli mi telefon, to wlasnie podkusilo mnie aby pisac na taki temat; po
    wykryciu przeze mnie faktu znikniecia telefonu zablokowalem go ok. 30 min po
    zdarzeniu (abonament); rachunek wykazal 150 zl wydzwonione przez zlodzieja;
    oprocz numerow zagranicznych byl tez jeden z polskiej sieci komorkowej;

    pytania:
    - co moglem w tej sprawie zrobic i na ile prawo pozwala mi wykorzystac
    informacje w bilingu?
    - czy moge oskarzyc te osobe, do ktorej dzwonil zlodziej o wspoludzial w
    kradziezy?
    - czy operator moze pomoc mi w wykryciu sprawcy?
    - czy mozna namierzyc aparat po numerze IMEI?

    przeczytalem kiedys o kradziezy radiostacji z radiowozu policyjnego; jako ze
    miala ona wbudowany lokalizator, sprawca zostal blyskawicznie odnaleziony;

    pytania:
    - czy tak samo nie mozna robic z komorkami? a moze nie mozna namierzyc
    polozenia telefonu komorkowego?
    - czy to prawda ze policja namierza telefony komorkowe i staje na glowie
    zaprzegajac wszelkie srodki techniczne tylko w sprawach o morderstwo itp?

    z gory dziekuje za pomoc i rozwianie moich watpliwosci

    3majcie sie

    --
    Brian