    From: "Aga" <o...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo pierwokupu
    Date: Thu, 28 Jun 2007 20:11:47 +0200

    Witam, chcę sprzedać akcje spólki. Pozostali akcjonariusze mają prawo
    pierwokupu. Czy jeżeli mam potencjalnego klienta na np. 100 000 zł to jestem
    zobowiązana do sprzedaży akcjonariuszom za ich cenę (np. 10 000 zł) czy też
    w przypadku jeśli cena mnie nie satysfakcjonuje mogę sprzedać osobie
    trzeciej? Czy prawo pierwokupu obliguje mnie do sprzedaży akcjonariuszom
    nawet jeśli ich cena mnie nie satysfakcjonuje? Czy też akcjonariusze mają
    prawo pierwokupu jesli są w stanie zapłacić tyle co osoba trzecia?
    Dzięki z góry
    Aga