  • Data: 2006-05-17 08:34:03
    Temat: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu
    Od: "rosak" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    pytanie chyba proste jednak brak mi czasu aby samemu znaleźć odpowiedź w
    gąszczu ustaw i rozporządzeń.
    Kupiliśmy niedawno z żoną elektroniczą niańkę dla dziecka za ok. 200 zł. po
    5 dniach używania zauważyłem że sprzęt nie jest do końca sprawny (nadajnik
    nie działa na samej baterii, po odłączeniu zasilacza). Od razu udaliśmy się
    do sklepu. Pani przyjęła reklamację i poinformowała mnie że sprzęt podlega
    gwarancji a termin naprawy to min. 14 dni. Zapytałem czy przypadkiem sprzęt,
    w którym wykryto wadę w ciągu 7 dni (a może nawet jest to 10 dni) nie
    podlega natychmiastowej wymianie, na co odpowiedziała że oni i tak starają
    się to zrealizować jak najszybciej i że aktualnie nie mają na miejscu
    takiego sprzętu ale że kierownik dowiezie z hurtowni za 3 dni. Stwierdziłem
    ze 3 dni nas nie zbawią i że poczekamy. Jednak po 3 dniach w sklepie był
    kierownik który stwierdził że nadal sprzętu nie ma i dalej swoje że termin
    naprawy wynosi 14 dni.

    Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy?

    Nie byłoby problemu gdyby nie to że życie bez takiego małego wynalazku staje
    się dosyć uciążliwe.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    rosak