eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu › Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu
  • Data: 2006-05-17 11:01:21
    Temat: Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu
    Od: DonWito <q...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 17 May 2006 18:08:52 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dnia 17.05.2006 DonWito <q...@c...barg.cy> napisał/a:
    >> Dnia Wed, 17 May 2006 10:34:03 +0200, rosak napisał(a):
    >>> Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy?
    >> Nie. Patrz archiwum i strona Federacji Konsumentów.
    >
    > Tak.

    IMHO:
    zakup podlega ustawie o szczególnych warunkach (etc. etc.);
    był dokonany osobiście w skepie;
    kupujący może skorzystać więc z gwarancji na towar (jeśli została
    wydana) albo reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową na
    podstawie ustawy. jeśli reklamuje z tytułu gwarancji, to w ogóle nie ma
    co o tym gadać na grupie. jeśli z tytułu niezgodności - to tryb
    reklamacji opisuje art. 4 ustawy, który przewiduje możliwość:
    1) w pierwszej kolejności żądania doprowadzenia do stanu zgodności
    przez naprawę lub wymianę na nowy
    2) czas 14 dni dla sprzedawcy na ustosunkowanie się do żądania
    3) dopiero w drugiej kolejności prawo odstąpienia od umowy (zwrotu
    pieniędzy) jeśli sprzedawca nie może zrealizować żądania z p. 1

    wg mnie oznacza to, że nie można opierając się na obowiązującym
    prawie żądać od sprzedawcy natychmiastowego zwrotu pieniędzy.


    Czy potrafisz to jakoś uzasadnić swoje zdanie?

    pozdrawiam,
    w.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1