    From: Madzia <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawa majątkowe
    Date: Fri, 09 Jan 2004 16:20:12 +0100

    Witam
    na początku pragnę zaznaczyć, że od dłuższej chwili przeszkuję archiwa
    grup oraz google, niestety oprócz ogólnego wrażenia nie mogę znaleźć
    kompletnej informacji.

    Sytuacja jest taka, że nasza firma (studio graficzne) opracowała i
    zrealizowała dla klienta projekty (wizytówki, materiały reklamowe,
    stronę www, kalendarze itp.)
    W pracach tych oprócz projektów graficznych, zostały wykorzystane nasze
    fotografie oraz fotografie bezpłatne acz z niewyłączną licencją.
    Dodam jeszcze, że jeden z projektów (kalendarz) został wcześniej
    sprzedany innej firmie, bo ta o której mowa wycofała sie ze współpracy.

    Aktualnie chcą nabyć prawo do wszystkich utworów.
    I tu moja prośba. Czy prawo reguluje wysokość kwoty za prawa majątkowe
    do utworów, ewentualnie czy są jakieś pozaustawowe zasady ustalania
    takiej kwoty?
    Gdzie mogę znaleźć ustawę dotyczącą przekazania praw majątkowych?

    Czy po przekazaniu praw majątkowych zachowujemy prawa autorskie, czyli
    czy możemy te prace zamieścić w swoim portfolio.

    Z góry dziekuję
    Magda