  • Data: 2004-01-12 19:13:50
    Temat: Re: prawa majątkowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Jan 2004, Olgierd wrote:

    >+ Niejaki(a) Madzia w wiadomości <btmgpk$idv$1@inews.gazeta.pl>
    [...]
    >+ > Czy po przekazaniu praw majątkowych zachowujemy prawa autorskie,

    Jedne i drugie są "autorskie", dzieli się na na "majątkowe"
    i "osobiste" :)

    >+ > czyli czy możemy te prace zamieścić w swoim portfolio.
    >+
    >+ Do uregulowania w umowie. Jeśli nie wspomnisz - nie możesz.

    ??
    Jak rozumiem Madzia miała na myśli prawa *osobiste*.
    I pierwsze słyszę że trzeba coś z nimi "w umowie robić" ;)

    O ile pamiętam to na grupie z dyskusji wychodziło, że co prawda
    nie ma zakazu umówienia się co do tego że "autor nie będzie
    się chwalił że on to zrobił" :), ale ponieważ prawa te są
    *niezbywalne* - to nie da się (IMHO) *skutecznie* zapłacić
    z góry za takie zobowiązanie. Jedyne do czego doszedłem, to
    że można wyobrazić sobie zapis iż "za każdy miesiąc zachowania
    w poufności własnych danych do dnia ujawnienia się autora
    dzieła zamawiający zobowiązuje się zapłacić XXX" :)

    pozdrowienia, Gotfryd