  • 1. Data: 2004-01-09 15:20:12
    Temat: prawa majątkowe
    Od: Madzia <m...@g...pl>

    Witam
    na początku pragnę zaznaczyć, że od dłuższej chwili przeszkuję archiwa
    grup oraz google, niestety oprócz ogólnego wrażenia nie mogę znaleźć
    kompletnej informacji.

    Sytuacja jest taka, że nasza firma (studio graficzne) opracowała i
    zrealizowała dla klienta projekty (wizytówki, materiały reklamowe,
    stronę www, kalendarze itp.)
    W pracach tych oprócz projektów graficznych, zostały wykorzystane nasze
    fotografie oraz fotografie bezpłatne acz z niewyłączną licencją.
    Dodam jeszcze, że jeden z projektów (kalendarz) został wcześniej
    sprzedany innej firmie, bo ta o której mowa wycofała sie ze współpracy.

    Aktualnie chcą nabyć prawo do wszystkich utworów.
    I tu moja prośba. Czy prawo reguluje wysokość kwoty za prawa majątkowe
    do utworów, ewentualnie czy są jakieś pozaustawowe zasady ustalania
    takiej kwoty?
    Gdzie mogę znaleźć ustawę dotyczącą przekazania praw majątkowych?

    Czy po przekazaniu praw majątkowych zachowujemy prawa autorskie, czyli
    czy możemy te prace zamieścić w swoim portfolio.

    Z góry dziekuję
    Magda

  • 2. Data: 2004-01-09 20:14:41
    Temat: Re: prawa majątkowe
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Madzia w wiadomości <btmgpk$idv$1@inews.gazeta.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > I tu moja prośba. Czy prawo reguluje wysokość kwoty za prawa majątkowe
    > do utworów,

    Nie.

    > ewentualnie czy są jakieś pozaustawowe zasady ustalania
    > takiej kwoty?

    Nawet jeśli są, to i tak możesz sprawę dowolnie uregulować w umowie.

    > Gdzie mogę znaleźć ustawę dotyczącą przekazania praw majątkowych?

    Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    (tekst jednolity Dz.U. z 2000 r. Nr 80 poz 904)

    > Czy po przekazaniu praw majątkowych zachowujemy prawa autorskie, czyli
    > czy możemy te prace zamieścić w swoim portfolio.

    Do uregulowania w umowie. Jeśli nie wspomnisz - nie możesz.

    --
    Olgierd
    "O ile oskarżenia przynoszą korzyść republice, to oszczerstwa przynoszą

  • 3. Data: 2004-01-12 19:13:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, Olgierd wrote:

    >+ Niejaki(a) Madzia w wiadomości <btmgpk$idv$1@inews.gazeta.pl>
    [...]
    >+ > Czy po przekazaniu praw majątkowych zachowujemy prawa autorskie,

    Jedne i drugie są "autorskie", dzieli się na na "majątkowe"
    i "osobiste" :)

    >+ > czyli czy możemy te prace zamieścić w swoim portfolio.
    >+
    >+ Do uregulowania w umowie. Jeśli nie wspomnisz - nie możesz.

    ??
    Jak rozumiem Madzia miała na myśli prawa *osobiste*.
    I pierwsze słyszę że trzeba coś z nimi "w umowie robić" ;)

    O ile pamiętam to na grupie z dyskusji wychodziło, że co prawda
    nie ma zakazu umówienia się co do tego że "autor nie będzie
    się chwalił że on to zrobił" :), ale ponieważ prawa te są
    *niezbywalne* - to nie da się (IMHO) *skutecznie* zapłacić
    z góry za takie zobowiązanie. Jedyne do czego doszedłem, to
    że można wyobrazić sobie zapis iż "za każdy miesiąc zachowania
    w poufności własnych danych do dnia ujawnienia się autora
    dzieła zamawiający zobowiązuje się zapłacić XXX" :)

    pozdrowienia, Gotfryd