  • Data: 2005-03-17 21:33:08
    Temat: prawa auorskie, a umowa wydawnicza
    Od: "Poradnik" <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zanim tu napisałem, przez dwa dni googlowałem w archiwum grupie.

    Temat praw autorskich trochę sobie przybliżyłem, ale odpowiedzi nie
    znalazłem.

    Na koncu zadaje pytania - najpierw ogólne.

    Ale po Waszych wstepnym odpowedziach spytam bardziej fachowo.

    Dla firmy szkoleniowej(szeroki zakres) prowadzę/prowadziłem szkolenie
    komputerowe.

    Mamy spisać umowę zlecenie na przeprowadzenie x godzin zajęć komputerowych.

    Mamy, bo jeszcze nie spisaliśmy - wykonałem 50% prac.

    Podczas rozmowy nie było mowy o prawach autorskich.

    Zobowiązałem się do zrobienia skryptu, który rozdam uczestnikom.

    Skrypt zrobiłem w formie elementarza (zebrane pojęcia komputerowe),
    dołozyłem całą game ćwiczeń (materiał zbindowy).

    Firma szkoleniowa nakazała bym zamieścił tam taki tekst:

    tekst nr 1

    *********************

    Niniejszy tekst jest chroniony prawem autorskim.

    Zabrania się rozpowszechniania, powielania i przekazywania w jakiejkolwiek
    formie bez pisemnej zgody Wydawca.

    Wydawca: firma ABC, adres i telefon firmy

    *********************

    Na powyższym materiale nie zamieściłem żadnej adnotacji o mnie-autorze.

    Postanowiłem jednak znienic tekst o prawach i zamieściłem taki:

    tekst nr2

    ^^

    Niniejszy tekst jest chroniony prawem autorskim.

    Zabrania się rozpowszechniania, powielania i przekazywania w jakiejkolwiek
    formie bez pisemnej zgody osoby przygotowującej materiał.

    Poniższy materiał nie może być wykorzystany na innym szkoleniu niż "
    xxxxxxxxxxxx" bez pisemnej zgody osoby przygotowującej materiał.

    Szkolenie "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx" współfinansowane jest ze środków Unii
    Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

    Przygotowanie, opracowanie i druk - xxxx, e-mail, dla

    firma ABC

    ^^^^^^^

    Włąscicielka teraz chce zawrzec ze mną umowe o dzieło ( na symboliczna
    kwotę ), gdzie jej przekaże prawea autorskie do tego materiału związanego z
    tym jednym szkoleniem.

    1. Czy mogę bezpiecznie dla mnie zawrzeć taka umowę? Chcialbym tem materiał
    wykorzystywać na innym kursach,szkoleniach szkołach.

    2. Jak się zabezpieczyć przed wykorzystywaniem tego materiału przez innych
    prowadzących szkoenia w tej same j firmie - lub innej ?

    3. Dlaczego firma chce kupic ode mnie te prawa - skoro na żadnym innym
    szkolenie, nie będzie mogła tego wykorzystać?

    4. Czy wogóle drugi tekst o prawach ma sens.

    5. Czy pierwszy tekst o prawie ( tam gdzie mowa o wydawcy) byłby czymś w
    rodzaju umowy wydawniczej?

    Marek