  • 21. Data: 2012-07-13 00:18:34
    Temat: Re: pozyczka, oszustwo, kradziez...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2012, news wrote:

    > potwierdzeniem przelewu (przelewów) i korespondencję elektroniczna w tej
    > sprawie.

    Ponieważ to NIE była darowizna, i będzie to wynikało z owej
    korespondencji, to co najwyżej wyjdzie "nieodpłatne świadczenie".
    Faktem jest, że podatkowy cios jest silniejszy niż przy
    darowiźnie (po podatek dochodowy wyższy od tego od darowizn).

    Ale jakoś tak podejrzewam, że celem pytającego nie było
    wydanie oświadczenia "nie musisz mi zwracać tej kwoty",
    a wręcz przeciwnie :]

    pzdr, Gotfyrd

  • 22. Data: 2012-07-14 16:50:21
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-07-12 14:26, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "gregor"<g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Podatek od czynności cywilnoprawnej - pożyczki.

    To dlaczego Bank nie płaci tego podatku jak udziela pożyczki/kredytu
    tylko wymaga zaświadczenia/kwitka od kredytobiorcy, że ten podatek w US
    zapłacił?

    --
    animka

  • 23. Data: 2012-07-14 16:56:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-07-14, Animka <t...@w...pl> wrote:

    [...]

    > To dlaczego Bank nie płaci tego podatku jak udziela pożyczki/kredytu
    > tylko wymaga zaświadczenia/kwitka od kredytobiorcy, że ten podatek w US
    > zapłacił?

    Zacznijmy od tego że bank nie udziela pożyczek (zdefiniowanych w kodeksie
    cywilnym), tylko kredyty (prawo bankowe). Po drugie, jeśli już wymaga kwitka,
    że podatek w US zapłacił, to jest to kwitek dot. zapłaty podatku za transakcję
    kupna jakiejś rzeczy (samochód, mieszkanie), a nie dot. samego udzielenia
    kredytu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl