  • 11. Data: 2007-02-07 11:09:03
    Temat: Re: posiadanie i sciaganie mp3, legalne?
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jacek23 napisał(a):

    > Udowodnij....a komp nadal lezy i lezy....w magazynie....i polezy jeszcze
    > dlugo.

    no dobrze to podaj podstawe uprawnajaca ich do zatrzymania rzeczy gdy
    nie ma sprawy o udostepnianie plikow mp3 . (bo musza miec uzasadnione
    podejrzenie przestepstwa przed a nie po zatrzyaniu)

    P.

  • 12. Data: 2007-02-07 11:11:02
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    GrzegorzG napisał(a):

    > Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:eqc18b$q0$3@inews.gazeta.pl...

    > Pan wladza chyba nie moze orzec i nawet sprawdzic tego czy to prawda.
    > Tym zajma sie na ekspertyzie, na ktora zabiora Ci kompa :/
    na jakiej podstwie maja zabrac kompa jezeli nie ma takiego wymogu w
    nakazie prokuratprskim a n anic takiego nie wksazuje nic co znalezli
    podczas przeszukania ?

  • 13. Data: 2007-02-07 11:31:46
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@______o2.pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:eqcc3j$fd0$2@inews.gazeta.pl...
    > GrzegorzG napisał(a):

    na jakiej podstwie maja zabrac kompa jezeli nie ma takiego wymogu w
    > nakazie prokuratprskim a n anic takiego nie wksazuje nic co znalezli
    > podczas przeszukania ?

    kolega Piotr [trzykoty] kilka linkow nizej napisal:
    " (...) do przeszukania wystrcza legitymacja służbowa i uzasadnione
    przypuszczenie
    znalezienia określonej rzeczy mogącej być dowodem (...)".

    cytat z pierwszej odpowiedzi tutaj:
    http://tiny.pl/wzr6

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 14. Data: 2007-02-07 11:34:23
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 7 Feb 2007 11:32:02 +0100, GrzegorzG napisał(a):

    > a ile czasu na to maja? :>

    Nie znam realnych terminów.

    > no i co? co z tego, ze masz racje?
    > i tak czekasz wpizdu czasu i nie wiesz co z tego bedzie.. :/

    Po pierwsze zmień język wypowiedzi bo wiele tutejszych tęgich głów z
    dziedziny prawa po krótkiej analizie Twoich wypowiedzi może podobne wątki
    omijać szerokim łukiem - tak na przyszłość.

    Co do problemu - niestety. W Polsce mamy takie prawo jakie mamy organa
    ścigania (lub odwrotnie). Najgorsza jest nadinterpretacja tegoż prawa.
    Wejdą, sprawdzą, nic nie znajdą a tak zabiorą. Rzadko kiedy, naprawdę
    rzadko kiedy oddadzą spowrotem lub (jeśli w ogóle) w niezmienionym stanie.
    Mówię oczywiście o sytuacji kiedy wiesz, że nie złamałeś prawa.
    Pomimo, że istenieją instrumenty odwoławcze to ich zastosowanie niesie za
    sobą długi i żmudny proces.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 15. Data: 2007-02-07 11:40:42
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 7 Feb 2007 12:31:46 +0100, GrzegorzG napisał(a):

    > " (...) do przeszukania wystrcza legitymacja służbowa i uzasadnione
    > przypuszczenie

    We wszystkich opisywanych w usenecie przypadkach wszelkie akcje związane z
    wyłapywaniem komputerowych piratów były na mocy nakazów prokuratorskich.
    Przyjmij zatem założenie, że Policja nie idzie pod losowo wskazany adres,
    czy stosując tzw.blachę. W tej kwestii spierałbym się, bo w przypadku kiedy
    policjant wejdzie z tzw. "buta" do czyjegoś domu/mieszkania i w efekcie
    czynności guzik znajdzie może narobić sobie sporo problemów od służbowych
    począwszy na cywilnych skończywszy.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 16. Data: 2007-02-07 12:01:58
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@______o2.pl>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dziedziny prawa po krótkiej analizie Twoich wypowiedzi może podobne wątki
    > omijać szerokim łukiem - tak na przyszłość.

    Przepraszam, faktycznie pare slow uzylem niepotrzebnie.
    Moze dlatego, ze jak dotad nikt nic konkretnego nie powiedzial.
    Nie wiem czy z braku wiedzy czy z braku jasnych przepisow co do tego typu
    kontroli.
    Moze dlatego, ze kazdy przypadek jest inny...

    > Wejdą, sprawdzą, nic nie znajdą a tak zabiorą.

    no i o to chodzi wlasnie :/ Jesli wina jest udowodniona, to nie ma o czym
    mowic. Ale ktos powinien pomyslec i uscislic przepisy dot. zabezpieczania
    sprzetu, a nie isc na latwizne, sypac nakazami prokuratorskimi i zabierac co
    sie da.
    Informatyk wyslany z taka kontrola wie, co jest niezbedne do sprawdzenia
    zawartosci dyskow twardych a w wiekszosci przypadkow ten sam komputer nie
    jest do tego potrzebny.
    Dobrze, ze monitorow i drukarek nie biora :/

    Rzadko kiedy, naprawdę
    > rzadko kiedy oddadzą spowrotem lub (jeśli w ogóle) w niezmienionym stanie.
    > Mówię oczywiście o sytuacji kiedy wiesz, że nie złamałeś prawa.

    nawet jak zlamalem, to czemu mam dostac spowrotem zniszczony sprzet?

    polowa wątkow sie wlasnie o to rozbija...zabieraja to czego nie powinni,
    potem jeszcze oddaja zniszczone albo w ogole nie oddaja.

    Dzieki za wszystkie wypowiedzi
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 17. Data: 2007-02-07 13:41:04
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    He, a jest tez tak ze konfiskuja, przy okazji aparaty foto, tv ,
    samochody....na poczet przyszlych kar (sam komputer moze nie wystarczyc),
    tak ze sam widzisz jak jest. A potem zwracaja zniszczone jesli nic nie
    udowodnia, albo nie zwracaja wcale...

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 18. Data: 2007-02-07 15:25:59
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 07-02-2007 o 13:01:58 GrzegorzG <grzegorzeg1@______o2.pl> napisał(a):

    > nawet jak zlamalem, to czemu mam dostac spowrotem zniszczony sprzet?

    W przypadku zlamania prawa sprawa sie moze znacznie szybciej rozwiazac.
    Chyba w wiekszosci przypakow nastapi przepadek komputera. Przynajmniej nie
    trzeba czekac 5 lat az oddadza zepsutego kompa.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 19. Data: 2007-02-07 15:27:57
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 07-02-2007 o 09:36:52 GrzegorzG <grzegorzeg1@______o2.pl> napisał(a):

    > no i teraz mam pyanie:
    > przychodzi policja a ja nie mam dysku twardego w komputerze. robia
    > przeszukanie chalupy, znajduja zepsuty, albo od razu im go daje mowiac,
    > ze sie popsul wczoraj.
    > i co? zabieraja kompa?

    W buforze drukarki moze byc jakis ukryty plik mp3. Nagrywarka zamiast
    firmware'u moze miec wgrana pierwsza dyskietke instalacyjna systemu Vista
    ... lepiej zabrac ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 20. Data: 2007-02-07 17:39:38
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    GrzegorzG wrote:

    > kolega Piotr [trzykoty] kilka linkow nizej napisal:
    > " (...) do przeszukania wystrcza legitymacja służbowa i uzasadnione
    > przypuszczenie
    > znalezienia określonej rzeczy mogącej być dowodem (...)".

    Ale jak przyjda do mnie do domu, to moze sie okazac, ze samochod *moze
    pochodzic* z kradziezy (bo akurat zona wziela dowod rej. ze soba i
    poszla na miasto). A czy ten wielki mlotek *moze pochodzic* z miejsca
    zbrodni, bo ma czerwonordzawe kropki na raczce. A moj dom w sumie *moze
    byc* potencjalnym miejscem przestepstwa i zgwalcenia 3 dziewczynek ze
    szkoly obok. Niniejszym policjant powinien zabezpieczyc samochod, mlotek
    i dom. Bo wszystko moze byc dowodem...

    tak?

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>