  • 1. Data: 2007-02-06 19:35:18
    Temat: jak skończyć nie mogąc skończyć ?
    Od: kasiamach1 <k...@w...pl>

    Pytanie dotyczy spółki z oo :) Spółka zakończyła działalność, zgłosiła
    wniosek o ogłoszenie upadłości. Wniosek został oddalony ze względu na
    brak środków dla syndyka. Kasa jest pusta. Jak doprowadzić do
    wykreślenia spółki z rejestru? Czym grozi (zarządowi, radzie nadzorczej
    - jakieś kary...?) po prostu odpuszczenie sobie tematu i niezgłaszanie
    niczego do krs itd, pomimo że spółka teoretycznie funkcjonuje...?

    pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2007-02-06 19:38:01
    Temat: Re: jak skończyć nie mogąc skończyć ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kasiamach1 napisał:
    [..]
    > wykreślenia spółki z rejestru? Czym grozi (zarządowi, radzie nadzorczej
    > - jakieś kary...?) po prostu odpuszczenie sobie tematu i niezgłaszanie
    > niczego do krs itd, pomimo że spółka teoretycznie funkcjonuje...?

    Niczym. Za 10 lat długi się przeterminują i macie firmę :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 3. Data: 2007-02-06 19:59:43
    Od: kasiamach1 <k...@w...pl>

    Arek wrote:
    > Użytkownik kasiamach1 napisał:
    > [..]
    >
    > Niczym. Za 10 lat długi się przeterminują i macie firmę :)

> [...]
    Nawet niezgłaszanie corocznych sprawozdań finansowych niczym nie grozi...?

  • 4. Data: 2007-02-06 20:27:42
    Od: "Tomek" <m...@o...eu>

    > Użytkownik kasiamach1 napisał:
    > [..]
    >
    > Niczym. Za 10 lat długi się przeterminują i macie firmę :)

> [...]
    Kiedyś gdzieś czytałem, że takie długi mogą się przedawnić dopiero po 25
    latach... od czego to zależy...?

  • 5. Data: 2007-02-06 20:59:13
    Od: "Fun Master" <m...@g...com>

    Mam podobną sytuację z tym, że z drugiej strony (wierzyciel).
    Co do przedawnienia to:
    Zobowiązania pieniężne przedawniają się z upływem:
    10 lat - jako zasada ogólna
    3 lata - jeżeli są to świadczenia okresowe (opłaty za telefon, czynsz
    itp.)
    3 lata - w stosunkach pomiędzy przedsiębiorcami.
    Z tym, że wniesienie pozwu wstrzymuje bieg przedawnienia.

    Co do tego co się dzieje w sprawach tego typu to my przyjmiemy
    strategie egzekucji z majątków członków zarządu spółki. Nadto, jest
    wielce prawdopodobne, że postaramy się, ażeby prokuratura wszczęła
    postępowanie karne przeciwko członkom zarządu.

    ------------------
    http://www.fun.maciejko.pl

  • 6. Data: 2007-02-07 18:29:05
    Od: kasiamach1 <k...@w...pl>

    kasiamach1 wrote:
> [...]
    > - jakieś kary...?) po prostu odpuszczenie sobie tematu i niezgłaszanie
    > niczego do krs itd, pomimo że spółka teoretycznie funkcjonuje...?

    Może doprecyzuję: firma ma niewielkie długi i nie chodzi mi o
    odpowiedzialność z tytułu zadłużenia czy roszczeń wierzycieli. Mam na
    myśli jakieś przeszkody/kary administracyjne, że spółka jest w KRS a nie
    składa corocznych sprawozdań itd...