  • 1. Data: 2007-02-06 19:36:50
    Temat: Nabycie spadku, a dysponowanie nim.
    Od: "Jarosław" <a...@p...fm>

    Witam
    Dostałem w spadku mieszkanie. Złożyłem do sądu dokumenty w sprawie nabycia
    spadku.
    Czy do czasu nabycia spadku mogę mieszkanie legalnie komuś wynająć? Chodzi o
    to by nie płacić czynszu bo tam nie mieszkam.
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2007-02-06 19:49:57
    Temat: Re: Nabycie spadku, a dysponowanie nim.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarosław" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    Mieszkanie nabywasz w chwili śmierci spadkodawcy. Postanowienie sądu jest tylko
    urzędowym potwierdzeniem tego faktu. Tak więc spokojnie możesz je wynająć juz
    teraz, o ile faktycznie nie ma innych spadkobierców.

  • 3. Data: 2007-02-06 20:50:03
    Od: "Fun Master" <m...@g...com>

    Można dodać, że sama nazwa pisma które składasz w sądzie zawiera
    wskazówkę ponieważ jest to "wniosek o stwierdzenie nabycia spadku", a
    nie jak błędnie stwierdziłeś, że są to dokumenty w sprawie nabycia
    spadku. Podkreślam w nazwie pisma słowo "stwierdzenie".

    Nadto, nawet jeżeli nie jesteś spadkobiercą a rozporządzisz czyjąś
    rzeczą to z tym nie powinno być problemów, ponieważ będziesz się z tą
    osobą po prostu musiał rozliczyć na podstawie przepisów o prowadzeniu
    cudzych spraw bez zlecenia.

    http://www.fun.maciejko.pl/