  • 1. Data: 2007-02-06 22:01:37
    Temat: zabezpieczenie roszczenia
    Od: "Anna Bielska" <a...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Firma z ktorą współpracowałam nie zapłaciła mi za kilka faktur i od jakiegoś
    czasu mydlą mi oczy, więc nie pozostaje nic tylko iść do sądu.
    Jak się wypełnia formularz pozwu mniej więcej wiem.
    Jednak chciałabym zgłosić wniosek o zabezpieczenie roszczenia ze względu na
    to, że nie wiem czy w czasie procesu tamta firma nie wyprowadzi majątku.

    Jak to zrobić, co napisac (czy sa jakies formularze?) i do jakiego komornika
    potem się zwrócić gdy firma ma siedzibe w Gdansku i oddzial w Szczecinie?

    Anka

  • 2. Data: 2007-02-07 16:44:07
    Temat: Re: zabezpieczenie roszczenia
    Od: "Marta" <m...@v...pl>

    Postepowanie zabezpieczające reguluje kodeks postępowania cywilnego w art.
    730 i nastepne.
    Przede wszystkim zasadniczo wykazać trzeba dwie przesłanki:
    1) uprawdopodobnić roszczenie (tzn. co innego niż udowodnić, vide art. 243
    k.p.c.)
    2) interes prawny w udzieleniu zabezpieczenia.
    W kwestii szczegółów proponuje zajrzeć do kodeksu :))
    Pozdrawiam Marta

  • 3. Data: 2007-02-10 12:20:36
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    On 6 Lut, 23:01, "Anna Bielska" <a...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > potem się zwrócić gdy firma ma siedzibe w Gdansku i oddzial w Szczecinie?

    Po pierwsze o udzielenie zabezpieczenia trzeba się zwrócić do sądu, a
    nie do komornika. On jedynie wykonuje postanowienie.
    Po drugie - należy wykazać, że brak zabezpieczenia uniemożliwi lub
    poważnie utrudni osiągnięcie celu postępowania, a także wykazać
    roszczenie
    Po trzecie - po udzieleniu zabezpieczenia, będzie trzeba zapłacić
    komornikowi z góry 3% wartości roszczenia zabezpieczanego - inaczej
    nic nie zostanie zabezpieczone.

    Pozdrawiam,
    Washko
    http://washko.wordpress.com