  • 21. Data: 2010-05-04 20:06:35
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:hrpug1$ml$1@news.onet.pl...

    > wiadomości news:hrptjs$sa1$1@inews.gazeta.pl...

    > Znaczy MadManowi nie chodzi o wyprzedzanie omijanego pojazdu z lewej
    > strony, ale o omijaniu z lewej strony pojazdu sygnalizujacego zamiar
    > skretu w lewo (jak juz dojechal do osi jezdni w ktora ma skrecic i
    > *zatrzymal sie* w celu ustapienia pierwszenstwa np. pojazdom jadacym z
    > naprzeciwka). Omijac takiego kogos nalezy z prawej strony.

    Oczywiście że masz rację. Tylko, że jeśli pomimo tego wyprzedza z lewej, to
    nie należy mu zajeżdżać drogi.

  • 22. Data: 2010-05-04 20:08:31
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-04 21:47, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > omijany się nie porusza, a zatem trudno mówić o jego wyprzedzaniu. Co do
    > wyprzedzania, to założenie załóżmy byłoby słuszne, tylko że
    > powodowałoby, że na drodze wielopasowej jadący pasem po lewej stronie
    > musiałby ustępować nadącym prawym pasem po zasygnalizwoaniu przez nich
    > zamiaru skrętu w lewo, co jest sprzeczne z obowiązującym prawem.
    > Napisałem już, że kwestia nieprawidłowego wyprzedzania jest otwarta, ale
    > nie zmienia faktu, że ten skręcający w bramę miał obowiązek ustąpić
    > pierwszeństwa jadącemu sąsiednilm lewym pasem. Fakt nieprawidłowego

    Żeby nie było niedomówień. Jadącemu z naprzeciwka miał obowiązek
    ustąpić. Ale jadącemu w tym samym kierunku i wyprzedzającemu go
    druga strona jezdni też ? Od kiedy ?
    Jakiś przepis na poparcie tej teorii można prosić ?

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-05-04 20:09:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > i z drugiej strony zabrania sie skręcania w lewo jeśli ktoś cię
    > omija/wyprzedza. Niezależnie od tego czy robi to zgodnie z przepisami czy
    > nie.
    >
    > Pytanie co było pierwsze jajko czy kura, czyli kto pierwszy zaczął.
    > Nie do udowodnienia.
    > Przegranym będzie ten na kogo sędzia się bardziej krzywo popatrzy.

    Przegranym na pewno będzie skręcający. bo zajechał drogę. otwartą pozostaje
    kwestia wyprzedzania, bo jeśli było to omijanie, to nic złego tym nie
    było. Ustalenie, czy było to omijanie, czy wyprzedzanie bez dodatkowych
    źródeł dowodowych wydaje mi się niemożliwe. Jeden i drugi będą utrzymywać
    swoje wersje.

  • 24. Data: 2010-05-04 20:11:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Żeby nie było niedomówień. Jadącemu z naprzeciwka miał obowiązek
    > ustąpić. Ale jadącemu w tym samym kierunku i wyprzedzającemu go
    > druga strona jezdni też ? Od kiedy ?
    > Jakiś przepis na poparcie tej teorii można prosić ?

    Zlituj się. To oczywiste. Wjeżdża na jego pas ruchu. Pasy nie mają
    kierunku.

  • 25. Data: 2010-05-04 20:12:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > tym nie było. Ustalenie, czy było to omijanie, czy wyprzedzanie bez
    > dodatkowych źródeł dowodowych wydaje mi się niemożliwe. Jeden i drugi

    to by sie po mikrośladach dało ustalić.
    Tylko trzeba mieć szerokie plecy.

  • 26. Data: 2010-05-04 20:14:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
> [...]
    > ustapienia pierwszenstwa np. pojazdom jadacym z naprzeciwka). Omijac takiego

    a może to nie było omijanie z lewej strony pojazdu sygnalizującego
    zamiar skrętu w lewo,
    tylko skręcanie w lewo gdy inny pojazd sygnalizował i rozpoczął manewr
    omijania/wyprzedzania czy jak to tam nazwiemy.

  • 27. Data: 2010-05-04 20:14:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > to by sie po mikrośladach dało ustalić.
    > Tylko trzeba mieć szerokie plecy.

    Moim zdaniem nie. Myślałem o tym, ale jak przy uderzeniu z lewej strony
    odróżnisz włączenie lewego kierunkowskazu od awaryjnych? To te same
    żarówki. Chyba, że masz inny pomysł, to chętnie wysłucham.

  • 28. Data: 2010-05-04 20:23:38
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Tue, 04 May 2010 22:09:11 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    /.../

> [...]
    > tym nie było. Ustalenie, czy było to omijanie, czy wyprzedzanie bez
    > dodatkowych źródeł dowodowych wydaje mi się niemożliwe. Jeden i drugi

    Znaczy się zrobiłem szkica:
    http://soplandia.fm.interia.pl/kolizja.jpg

    I jakos nie mam przekonania.

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 29. Data: 2010-05-04 20:31:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem nie. Myślałem o tym, ale jak przy uderzeniu z lewej strony
    > odróżnisz włączenie lewego kierunkowskazu od awaryjnych? To te same
    > żarówki. Chyba, że masz inny pomysł, to chętnie wysłucham.

    Jeśli stał na awaryjnych to raczej przy prawej krawędzi,
    jeśli skręcał to raczej przy środku.
    Będą inne kąty na rysach.

    Zależy jak szerokie były tam pasy.

    Ustawienie samochodu na jezdni po kolizji tez by wiele wyjaśniło kto
    skąd startował. Tylko czy ktoś pstryknął fotkę.

    Ale zgadzam się, że przegranym będzie skręcający, chyba, że udowodni
    drugiemu ewidentne kłamstwo i robienie sobie balona z sędziego.

  • 30. Data: 2010-05-04 20:50:06
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *AW* napisał(-a):

    > A czytać, to kto cię uczył, łosiu?
    > Zacytuję, bo pewnie ślepy jesteś jak nietoperz:
    > "W tym miejscu jest podwójna linia ciągła (*z
    > przerywaną na wjazd do bramy*)."

    a ty barania łąko uważasz, że on oś jezdni przekroczył w przerwie na
    zjazd do bramy

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675