  • 11. Data: 2010-05-04 19:00:23
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janina Kolina" <k...@y...com> napisał w wiadomości
    news:hrpqiq$kj0$1@news.onet.pl...

    > piszesz o czym nie masz pojencia.
    > Jeśli skrencał, obrażnenia na samochodzie diametralnie inne niz jeśli
    > stał i dosatał w tył. Nie trzeba żendnych ustawianych śiwiadków

    Jakby stał to przecież w ogóle nie byłoby problemu. Logicznym jest, że
    problem mógł wyniknąć tylko wówczas, gdy stojący na awaryjnytch światłach
    samochód nagle ruszył i ewentualnie zajechał omijającemu go pojazdowi
    drogę. Niby tego nie napisano wprost, ale tylko taka linia obrony
    policjanta ma sens - jeszcze raz podkreślam, że nie odnoszę się do stanu
    faktycznego.

  • 12. Data: 2010-05-04 19:18:18
    Od: "Janina Kolina" <k...@y...com>

    > problem mógł wyniknąć tylko wówczas, gdy stojący na awaryjnytch światłach
    > samochód nagle ruszył i ewentualnie zajechał omijającemu go pojazdowi

    a wiesz do czego zgdonie z pord sa swiatła awaryjne?

    jk

  • 13. Data: 2010-05-04 19:20:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a wiesz do czego zgdonie z pord sa swiatła awaryjne?

    Tak. I co to zmienia?

  • 14. Data: 2010-05-04 19:30:51
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 4 May 2010 20:41:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zakładając, że to nie było skrzyżowanie (piszesz o bramie) osoba skręcająca
    > w bramę powinna ustąpić pierwszeństwa przejazdu jadącemu sąsiednim pasem
    > (wyprzedzającemu) pojazdowi, bowiem przecina jego pas

    Szczególnie że zabrania się wyprzedzania z lewej strony uczestnika ruchu
    sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo. Podobnie przy omijaniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 15. Data: 2010-05-04 19:47:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Szczególnie że zabrania się wyprzedzania z lewej strony uczestnika ruchu
    > sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo. Podobnie przy omijaniu.

    No, założenie w odniesieniu do omijania jest utopijne, bo z zasady omijany
    się nie porusza, a zatem trudno mówić o jego wyprzedzaniu. Co do
    wyprzedzania, to założenie załóżmy byłoby słuszne, tylko że powodowałoby,
    że na drodze wielopasowej jadący pasem po lewej stronie musiałby ustępować
    nadącym prawym pasem po zasygnalizwoaniu przez nich zamiaru skrętu w lewo,
    co jest sprzeczne z obowiązującym prawem. Napisałem już, że kwestia
    nieprawidłowego wyprzedzania jest otwarta, ale nie zmienia faktu, że ten
    skręcający w bramę miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa jadącemu sąsiednilm
    lewym pasem. Fakt nieprawidłowego wyprzedzania nic tu nie zmienia.

  • 16. Data: 2010-05-04 19:48:12
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-04 21:27, Przemysław Adam
    Śmiejek pisze:
> [...]
    net.pl

    > A skręcający miał prawo skręcać na ciągłej?

    A czytać, to kto cię uczył, łosiu?
    Zacytuję, bo pewnie ślepy jesteś jak nietoperz:
    "W tym miejscu jest podwójna linia ciągła (*z
    przerywaną na wjazd do bramy*)."

    --
    AW

  • 17. Data: 2010-05-04 19:58:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Big Jack wrote:
    > W wiadomości
    net.pl

    > A wyprzedzający miał prawo wyprzedzać na podwójnej ciągłej?

    A to coś zmienia?
    Dostanie mandat za wyprzedadznie na podwójnej ciągłej.

    O ile on rozpoczął manewr pierwszy, to ten drugi powinien czekać, aż ten
    pierwszy skończy, niezależnie od tego czy robił to zgodnie z przepisami
    czy nie.

    A teraz szukajcie kamer w okolicy, które coś nagrały, żeby wykazać, że
    to policjant się wepchał, a nie ten drugi.

  • 18. Data: 2010-05-04 20:00:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Janina Kolina wrote:

    > a wiesz do czego zgdonie z pord sa swiatła awaryjne?

    a to coś zmienia?

  • 19. Data: 2010-05-04 20:02:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No, założenie w odniesieniu do omijania jest utopijne, bo z zasady omijany
    > się nie porusza, a zatem trudno mówić o jego wyprzedzaniu. Co do

    Znaczy MadManowi nie chodzi o wyprzedzanie omijanego pojazdu z lewej strony,
    ale o omijaniu z lewej strony pojazdu sygnalizujacego zamiar skretu w lewo
    (jak juz dojechal do osi jezdni w ktora ma skrecic i *zatrzymal sie* w celu
    ustapienia pierwszenstwa np. pojazdom jadacym z naprzeciwka). Omijac takiego
    kogos nalezy z prawej strony.

  • 20. Data: 2010-05-04 20:02:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MadMan wrote:

    > Szczególnie że zabrania się wyprzedzania z lewej strony uczestnika ruchu
    > sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo. Podobnie przy omijaniu.

    i z drugiej strony zabrania sie skręcania w lewo jeśli ktoś cię
    omija/wyprzedza. Niezależnie od tego czy robi to zgodnie z przepisami
    czy nie.

    Pytanie co było pierwsze jajko czy kura, czyli kto pierwszy zaczął.
    Nie do udowodnienia.
    Przegranym będzie ten na kogo sędzia się bardziej krzywo popatrzy.