  • Data: 2004-01-09 11:52:20
    Temat: pomoc w opracowaniu kazusów
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Grupowiczow

    Potrzebuje pomocy w opracowaniu dwoch z n.w. kazusow, niestety nie mam
    pojecia jak sie do tego zabrac, potrzebne na aspekty prawne informatyki.

    1. Czy dopuszczalne jest zastrzeżenie w umowie o pracę, że autorskie prawa
    majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez pracownika w ramach
    jego obowiązków wynikających ze stosunku pracy, będą przysługiwały
    pracownikowi, a nie pracodawcy ?
    2. Czy dopuszczalne jest zawarcie umowy przenoszącej autorskie prawa
    majątkowe do programu komputerowego, które ma powstać w przyszłości?
    3. Czy umowa przenosząca prawa majątkowe do programu komputerowego, może
    obejmować pola eksploatacji, które nie są znane w chwili jej zawarcia?
    4. Czy udzielenie licencji na program komputerowy podlega ustawie z 1993 r o
    VAT?

    Moglby ktos mi w tym pomoc ?
    Wiem, ze nie potrzeba do tego fachowca, ale ja zupelnie sie nie orientuje w
    przepisach.

    Pozdrawiam
    Marcin