  • 21. Data: 2004-08-13 17:19:22
    Temat: Re: policja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:cfi1i3$cq4$1@inews.gazeta.pl...

    > ale w tym przypadku nie trzeba wchodzic do mieskzania, wystaczry stac pod,
    > zatrzymac podejrzanego, i poczekac na nakaz. Tka w ogole to skoro
    > na gielde jedzie to z TV zejdzie. :-))

    A jak go będzie w kieszeniach wiózł rozmontowanego? Albo wczesniej zaniesie
    do sąsiada?

    > Bo takiego Kowalskiego jak wczesniej pisalem mozna zawsze znalezc.
    > (drobni zlodzieje, narkomani itp.)

    I tu się mylisz. Drobnego złodzieja najtrudniej znaleźć. Taki polityk, to do
    zbytków jest przyzwyczajony. On nie pojedzie pociągiem i nie będzie w lesie
    mieszkał ukrywając się.

    > Ale przeciez mozna obserwowac mieszkanie a podejrzaneo zatrzymać.

    Co Ty z tym zatrzymywaniem. Zajrzyj do kpk na podstawy zatrzymania.

    > Ile godzin mozna trzymac, 48 prawda? W takim czasie jezeli nakaz
    > rzeczywiscie bylby uzasadniony to powinni otrzymac.

    Ale nie zawsze można zatrzymać. To 48 godzin, to nie tak, ze idę sobie ulicą
    i łapię bez dania racji przechodnia i do 48 godzin w klatce trzymam.

    > Moim zdaniem nie bedzie
    > to uzasadnione wejscie , Przedmiot nie wyparuje, jakos musi zostac
    > wyniesiony,

    Może być wyniesony w częściach. Może zostać zniszczony (spalenie dokumentów
    w piecu na przykąłd)

    > Uzasadnione by bylo chyba gdyby mialo dojsc do mordu, pobicia itp.

    Zdziwisz sie, ale to nie ta podstawa prawna. Bo ów mord przedmiotem
    czynności procesowych być nie moze, dokąd go nie popełniono.

    > Albo, o np informacja ze tu i tu jest przetrzymywana osoba porwana.
    > (jezeli w ogole takie porwanie byloby zgloszone).

    No to idąc Twoim tokiem, zawsze można usiąść na progu i czekać, jak osobę
    będą wyprowadzać.

  • 22. Data: 2004-08-13 18:47:07
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> napisał w wiadomości news:cfim4j$evp$1@inews.gazeta.pl...

    > "O czy Ty piszesz.
    > To ja napisalem " bzdura""
    >

    > no tak napisales bzdura, to teraz uzasadnij czemu bzdura.
    > w cudzyslowie byl fragment ustawy, za cudzyslowiem tj poscig, wiec jezeli
    > tak nie jest uzasadnij.

    Napisane bylo tak:
    "tylko w i wyłącznie 'w sprawach nie cierpiących zwłoki' tj. pościg"
    Bzdura , gdzyz poscig nie jest jedyna podstawa przeprowadzania takich czynnosci.
    Czytajc fragment ustawy z dodanym " tj poscig" mozna wywnioskowac ze tylko i
    wylacznie przy poscigu mozna dokonac tych czynnosci procesowych, a to nieprawda.

    pozdr
    bogen

  • 23. Data: 2004-08-14 09:34:12
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A jak go będzie w kieszeniach wiózł rozmontowanego?

    przy zatrzymaniu na iles tam godzin, chyba go przeszukaja prawda? :)

    Albo wczesniej zaniesie
    > do sąsiada?

    no to przeszukanie mieszkania tym bardziej nic nie da.

> [...]
    do
    > zbytków jest przyzwyczajony. On nie pojedzie pociągiem i nie będzie w

    Mi chodzi o to ze jak policja lapie drobnych zlodziejaszkow, to czesto pada
    propozycja,
    Ty nam donosisz co slychac w okolicy a my Ciebie puszczamy,
    a zamiast tego moze pasc propozycja, Ty przychodzisz na komisariat i mowisz
    ze Kowalski
    posiada w domu 2 kg kokainy. I juz mamy powod do wejscia.

    > Co Ty z tym zatrzymywaniem. Zajrzyj do kpk na podstawy zatrzymania.

    a gdzie dokladnie?

    P.

    Ps.
    Czy Policja posiada narzedzia do nasluchu (nie podsluch) - takie urządzonko
    poprzez ktore po skierowaniu na
    dany budynek mozemy sluchac rozmow. ?

  • 24. Data: 2004-08-14 09:38:55
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    >Napisane bylo tak:
    >"tylko w i wyłącznie 'w sprawach nie cierpiących zwłoki' tj. pościg"

    KURCZE, ale cytat z ustawy to ten w cudzyslowie pojedyńczym " ' " wiec tj
    poscig dopisal autor watku,
    wiec nie wiem o co Ci chodzi.

> [...]
    i wylacznie przy poscigu mozna dokonac tych czynnosci procesowych, a to

    nie! wywnioskowac mona by bylo gdyby zamiast "w sprawach nie cierpiacych
    zwloki tj poscig" bylo by napisane

    "tytlko i wylacznie w przypadku poscigu " .

    P.

  • 26. Data: 2004-08-14 16:58:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > przy zatrzymaniu na iles tam godzin, chyba go przeszukaja prawda? :)

    Powinni. Zreszta nawet bez zatrzymania mogą.

    > Albo wczesniej zaniesie
    > no to przeszukanie mieszkania tym bardziej nic nie da.

    Jesli zrobisz je, zanim zaniesie, to może dać.

> [...]
    mowisz
    > ze Kowalski
    > posiada w domu 2 kg kokainy. I juz mamy powod do wejscia.

    Ale jest tu jeden kłopot. Na anonimową informację przeszukania nie zrobisz.
    Możesz menela przesłuchać oczywiście, ale jeśli jest poszukiwany, to
    policjant ma wówczas poważny kłopot, czemu go nie zatrzymał.

    > a gdzie dokladnie?

    Art. 244. § 1. Policja ma prawo zatrzymać osobę podejrzaną, jeżeli istnieje
    uzasadnione przypuszczenie, że popełniła ona przestępstwo, a zachodzi obawa
    ucieczki lub ukrycia się tej osoby albo zatarcia śladów przestępstwa bądź
    też nie można ustalić jej tożsamości.

    > Ps.
    > Czy Policja posiada narzedzia do nasluchu (nie podsluch) - takie
    urządzonko
    > poprzez ktore po skierowaniu na
    > dany budynek mozemy sluchac rozmow. ?

    A skąd ja mam wiedzieć, czy ma. Ja prywatnie mam. Odziedziczyłem po osobie,
    która kupowała wszystko w telezakupach MANGO. W wypadku budynków działa dość
    słabo. W nocy na otwartej przestrzenie lepiej.

  • 25. Data: 2004-08-14 16:58:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."

  • 27. Data: 2004-08-15 08:00:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jesli zrobisz je, zanim zaniesie, to może dać.

    moze wszystko sie stac, zmiana klimatu i scenariusz z "The Day After
    Tomorrow " :))

    Ale tak na serio, taki powod mnie nie przekonuje, mysle ze bez nakazu
    naprawde musi byc hardcore by weszli.

    Od 9.00 rano od wczoraj w mieszkaniu podemna wyje alarm-wlasciciele
    mieskzaja w niemczech, nie odbieraja telefonu-
    wczoraj o 22 juz sie wk. i zadzwonilem na policje, facet mi powiedzial ze i
    tak nie moga wejsc, ani wylaczyc.
    Choc jest tutaj podejrzenie ze ktos sie wlamal (mogl za soba drzwi zamknac).
    Jest 10.00 rano dnia nastepnego, alarm dalej wyje.
    Piskliwe gowno, wytrzymac sie nie da..

> [...]
    > Możesz menela przesłuchać oczywiście, ale jeśli jest poszukiwany, to
    > policjant ma wówczas poważny kłopot, czemu go nie zatrzymał.

    tzn on raczej problemu nie bedzie miec z dobraniem takich ktorzy nie sa
    poszukiwani.
    Wystarczyt w komputer wklepac.
    Wiem ze tak swiadkow dobieraja, bo w jednej sytuacji (o ktorej pisalem
    wczesniej)
    swiadkow nie moglo byc poniewaz nie bylo zdarzenia. .. a jednak..

> [...]
    obawa
    > ucieczki lub ukrycia się tej osoby albo zatarcia śladów przestępstwa bądź

    dobrze wiedziec..

> [...]
    dość
    > słabo. W nocy na otwartej przestrzenie lepiej.

    pytalem, myslalem ze sie orientujesz. Gdyby policja to posiadala, bardzo by
    ulatwilo prace,
    i mozna by uniknac wielu przykrych zdarzen.

    A Wiesz moze gdzie to mozna jeszzce kupic?

    P.

  • 28. Data: 2004-08-15 08:33:24
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    pl> napisał w wiadomości news:cfkmk5$qf2$2@inews.gazeta.pl...

    > KURCZE, ale cytat z ustawy to ten w cudzyslowie pojedyńczym " ' " wiec tj
    > poscig dopisal autor watku,
    > wiec nie wiem o co Ci chodzi.

    Ja tez nie wiem o co Tobie chodzi.
    Ja znam podstawy prawne dzialania policji. A ty?

    pozdr
    bogen

  • 29. Data: 2004-08-15 10:04:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > Ale tak na serio, taki powod mnie nie przekonuje, mysle ze bez nakazu
    > naprawde musi byc hardcore by weszli.

    Nie musi. Uwierz, bo często stosuje i jak dotąd nigdy prokurator nie odmówił
    zatwierdzenia. W sytuacji wątpliwej dzwoni się do prokuratora dyżurnego i
    uzgadnia, czy zatwierdzi.

> [...]
    zamknac).
    > Jest 10.00 rano dnia nastepnego, alarm dalej wyje.

    Sprawdź, czy korków nie wywaliło tamtym mieszkaniu. Tak długie wycie, to
    najpewniej znak braku zasilania.

    > zrobisz.
    >
    > tzn on raczej problemu nie bedzie miec z dobraniem takich ktorzy nie sa
    > poszukiwani.

    A tu byś się zdziwił. Żeby to w komputerze sprawdzić, musisz mieć gościa. To
    znaczy możesz sprawdzić i bez tego (komputer nie sprawdza, czy go masz), ale
    jak wyjdzie, że poszukiwany to jest kłopot, bo przełożeni żądają odstawienia
    do "pudła" sprawdzanej osoby.

    > Wystarczyt w komputer wklepac.
    > Wiem ze tak swiadkow dobieraja, bo w jednej sytuacji (o ktorej pisalem
    > wczesniej)
    > swiadkow nie moglo byc poniewaz nie bylo zdarzenia. .. a jednak..

    Nie wiem jak dobierano świadków akurat tutaj, ale jest o wiele więcej
    powodów opisanej przez Ciebie sytuacji, a wina niekoniecznie musi być po
    stronie Policji.

    > istnieje
    > obawa
    >
    > dobrze wiedziec..

    Ale to w wypadku przestępstwa. jest jeszcze kilka innych warunków, nie
    związanych z przestępstwami bezpośrednio. Jest w ustawie o policji i
    zwalczaniu alkoholizmu. Przejrzyj, zanim zaczniesz korzystać. Natomiast
    artykuł, który zacytowałem warto zapamiętać, ponieważ często spotykam się z
    nadużyciem zatrzymań przez służby prewencji, które są rozliczane właśnie z
    zatrzymań. Bardzo często jest tak, ze patrol zatrzymuje, a przybyły na
    miejsce pracownik dochodzeniowo-śledczy zwalnia. Ale to już kwestia
    praktyki. Po zatrzymaniu masz prawo się zażalić i warto o tym pamiętać.

    > pytalem, myslalem ze sie orientujesz. Gdyby policja to posiadala, bardzo
    by
    > ulatwilo prace,
    > i mozna by uniknac wielu przykrych zdarzeń.

    Po pierwsze to, że ja nie wiem, to nie znaczy, że nie ma. Po drugie Tobie
    chyba o stetoskop chodzi, a nie mikrofon kierunkowy. Po trzecie użycie tych
    wynalazków zaczyna pachnąć podsłuchem, a to kolei może powodować wiele
    kłopotów prawnych.

    > A Wiesz moze gdzie to mozna jeszzce kupic?

    Musimy ustalić co. Jeśli chodzi Ci o sprawdzenie, czy w danym mieszkaniu
    jest ktoś, to doskonale sprawdza się lekarski stetoskop - as więc sklep z
    tego typu sprzętem. Jeśli chcesz z dalszej odległości, ale nie koniecznie
    dokładnie w jednym kierunku, to sklepy ze sprzętem rehabilitacyjnym i
    wszelkie wynalazki dla głuchoniemych. Kiedyś trafiłem w sieci na sklep
    internetowy z takimi wynalazkami, ale strony nie pamiętam. Szukaj po słowie
    "podsłuch", bo to tak nazywali.

  • 30. Data: 2004-08-15 11:39:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    "Ja tez nie wiem o co Tobie chodzi.
    Ja znam podstawy prawne dzialania policji. A ty?"

    Nie wiem czy masz problem ze zrozumieniem tego co czytasz ale..
    ja znam tę ustawę, czytac jeszcze umiem, więc prosze powiedz kiedy Twoim
    zdaniem
    policja moze wejść na legitymacje nie ponosząc pozniej zadnych konsekwencji
    hm?

    Zalozenie ze trafia na takiego Rokickiego ktoremu wejscie bez nakazu sie nie
    posoba, a ze nie
    beda mieli niczego z tego przesukania, to Pan Rokicki w ramach zemsty
    wiadomo co zamierza zrobic..

    P.