  • 201. Data: 2022-10-16 16:51:04
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co więcej policjantowi mogło się wydawać, ze już się obrócił w chwili
    > strzału. Aspekt nożyczek też jest o tyle  intrygujący, że chyba ne tylko
    > goniący policjant wspominał o nich, więc jednak na jakimś etapie tego
    > zdarzenia ofiara je musiała okazać.

    A kto jeszcze o nich wspomniał i skąd wiedział jak nie od policjanta? No
    poza ciarką, który wyrok wydał jeszcze tego samego dnia.

    > Znam biegłych, co to zawsze wydają opinię na korzyść oskarżonego - bo
    > prokurator się nie będzie żalił.

    Powiedzmy, że mam wątpliwości generalne co do twoich stwierdzeń, bo
    wiekszość okazuje się być nieprawdziwa, a jak cię zapytać potem, to sam
    zaprzeczasz że napisałeś co napisałeś, choć są cytaty.

    > Te ustalenia robią biegli różnych specjalności. Są one robione na
    > rożnych etapach i w oparciu o zupełnie inne przesłanki. Balistyk szuka
    > takiego czarnego obrębka. Lekarz otarcia wokół rany wlotowej. Chemik
    > szuka drobin prochu.

    No to jak się pomylili przy pierwszej ekspertyzie, skoro ją robił tabun
    ludzi o różnych specjalizachach, a w drugiej wręcz biegły obił dupę
    blachą, że brakuje opinii chemika?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 202. Data: 2022-10-16 16:54:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie ma przestępstwa "kto powoduje spadanie śrub" i nadal taka spadająca
    > śruba, to katastrofa budowlana.

    Jak zwykle jeśli chodzi o prawo się mylisz. "uczestniczyłem" w wypadku
    gdzie spadło ponad 1000m2 sufitu z potrójnej płyty kartonowo gipsowej w
    czynnym obiekcie (na szczęście w nocy, gdy teoretycznie mogli być tam
    ludzie, ale szczęśliwie nie było, poza cieciem, którego uratowały...
    otwarte drzwi). Nie zostało to zakwalifikowane jako katastrofa
    budowlana. Więc sprawdź definicję.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 203. Data: 2022-10-16 17:51:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2022 o 16:51, Shrek pisze:

    > A kto jeszcze o nich wspomniał i skąd wiedział jak nie od policjanta? No
    > poza ciarką, który wyrok wydał jeszcze tego samego dnia.

    A Ciarka, to niby od kogo miał wiedzieć, jak nie od policjanta?

    > No to jak się pomylili przy pierwszej ekspertyzie, skoro ją robił tabun
    > ludzi o różnych specjalizachach, a w drugiej wręcz biegły obił dupę
    > blachą, że brakuje opinii chemika?

    Tobie się wydaje, ze ów "tabun" pisze jedną opinię? Są co prawda opinie
    kompleksowe, gdzie kilka osób ją pisze, ale nie w takim wypadku.

    --
    Robert Tomasik

  • 204. Data: 2022-10-16 17:53:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2022 o 16:46, Shrek pisze:

    > Ok - rozumiem, że to było już po zmianie wersji przez biegłych.

    "To", to znaczy co?

    > Tak czy inaczej - moment strzału to wtedy kiedy broń strzela a nie
    > strzelec postanawia oddać strzał. No i skoro strzelec od decyzji do
    > strzały ma ponad sekundę, to uczciwie byłoby doliczyć ten sam czas (albo
    > i więcej) obracającemu się denataowi. Bo inaczej wychodzi, że nie da się
    > nacisnąć spustu poniżej sekundy, za to da się obrócić w 20 milisekund;)

    Oczywiście, że si.e to uwzględnia i dlatego właśnie o tym wspominam, że
    ofiara mogła być w ruchu.

    --
    Robert Tomasik

  • 205. Data: 2022-10-16 17:57:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2022 o 16:54, Shrek pisze:

> [...]
    > ludzie, ale szczęśliwie nie było, poza cieciem, którego uratowały...
    > otwarte drzwi). Nie zostało to zakwalifikowane jako katastrofa

    Katastrofą budowlaną jest niezamierzone, gwałtowne zniszczenie obiektu
    budowlanego lub jego części, a także konstrukcyjnych elementów
    rusztowań,elementów urządzeń formujących, ścianek szczelnych i obudowy
    wykopów.
    2. Nie jest katastrofą budowlaną:
    1) uszkodzenie elementu wbudowanego w obiekt budowlany, nadającego
    się do naprawy lub wymiany;
    2) uszkodzenie lub zniszczenie urządzeń budowlanych związanych
    z budynkami;
    3) awaria instalacji.

    --
    Robert Tomasik

  • 206. Data: 2022-10-16 18:05:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > "To", to znaczy co?

    Odwracanie się tył naprzód, żeby pasowało do opini biegłych:P

    > Oczywiście, że si.e to uwzględnia i dlatego właśnie o tym wspominam, że
    > ofiara mogła być w ruchu.

    Trochę stronnicze jest przypisywanie jednej stronie obrotu całego ciała
    w 20 ms, podczas gdy minimalny czas jaki dajesz na znacznie mniej
    energetyczną czynność jak wciśnięcie sputu przyjmujesz na około 1 sekundy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 207. Data: 2022-10-16 18:09:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A Ciarka, to niby od kogo miał wiedzieć, jak nie od policjanta?

    Ciarka jest zawodowym kłamcą - nic nie musiał wiedzieć, żeby kłamać.
    Sądzisz, że gadał z tym policjantem? W jakim trybie - zarzuty mu
    postawił?;)

    Tak czy inaczej - nawet jak gdzieś poza wypowiedzą policjanta pojawiają
    się te nożyczki, to źródełm jest właśnie ten policjant. Czyli źródło
    jest jedno i ma prawo i poniekąd obowiązek kłamać. Zasadniczo jak
    policjant w takiej sytuacji mówi, że było tak to znaczy że było na odwrót.

    > Tobie się wydaje, ze ów "tabun" pisze jedną opinię? Są co prawda opinie
    > kompleksowe, gdzie kilka osób ją pisze, ale nie w takim wypadku.

    Czyli dochodzimy do tego, że jedną opinią to można sobie dupę podetrzeć?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 208. Data: 2022-10-16 18:10:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    >    się do naprawy lub wymiany;
    > 2) uszkodzenie lub zniszczenie urządzeń budowlanych związanych

    No właśnie - teraz sobie odpowiedz, czy upadek śróby jest gwałtownym
    zniszczeniem części obiektu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 209. Data: 2022-10-16 18:20:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2022 o 18:09, Shrek pisze:

    > Ciarka jest zawodowym kłamcą - nic nie musiał wiedzieć, żeby kłamać.
    > Sądzisz, że gadał z tym policjantem? W jakim trybie - zarzuty mu
    > postawił?;)

    Prosiłem już kilka razy, byś zajrzał do tej ustawy, na podstawie której
    się używa broni. Ileż razy byś uniknął błaźnienia się :-)

> [...]
    > jest jedno i ma prawo i poniekąd obowiązek kłamać. Zasadniczo jak
    > policjant w takiej sytuacji mówi, że było tak to znaczy że było na odwrót.

    Bo? Przecież mógł mówić o nożu, albo pistolecie.

    > Czyli dochodzimy do tego, że jedną opinią to można sobie dupę podetrzeć?

    Nie, tylko do tego, ze piszesz o rzeczach, o których nie masz bladego
    pojęcia.

    --
    Robert Tomasik

  • 210. Data: 2022-10-16 18:21:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2022 o 18:10, Shrek pisze:

    > No właśnie - teraz sobie odpowiedz, czy upadek śruby jest gwałtownym
    > zniszczeniem części obiektu.

    Tak. Zniszczeniu ulega połączenie elementów nośnych. Na pewno bardziej,
    niż upadek jakiegoś podwieszanego sufitu.

    --
    Robert Tomasik