  • 191. Data: 2022-10-15 19:31:19
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Też ne mam zielonego pojęcia, ale to Ty mylisz te pojęcia, a nie ja.

    Napisałeś co napisałeś - nic nie poradzę, że piszesz bez sensu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 192. Data: 2022-10-15 22:44:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2022 o 19:30, Shrek pisze:

    > Jak się nie dotknęly to nie było kolizji, a co za tym idzie momentu
    > kolizji.

    I tu błądzisz. Może być tzw. "zajechaniówka", czyli kolizja spowodowana
    poprzez zajechanie drogi, gdzie drugi kierujący chcąc uniknąć zderzenia
    wypada z drogi. No i są jeszcze liczne kolizje w ogóle bez udziału
    drugiego pojazdu - przykładowo ze znakiem drogowym.

    > Tak czy inaczej kolizja nie nastąpiła wtedy kiedy jej uczestnicy
    > pomyśleli o tym żeby wsiąść do samochodu a wtedy kiedy się jebły.
    > Podobnie strzał następuje wtedy kiedy następuje strzał a nie wtedy
    > kiedy strzelec postanowi go oddać.

    W dużym uproszczeniu masz rację oczywiście, ale w niektórych wypadkach
    te ułamki sekund mogą być właśnie kluczowe.

    > Ale katastrofa nastąpiła jak spadł dach.

    A jakby śruba spadając kogoś raniła?

    > Co w zasadzie chcesz powiedzieć - że strzał następuje wtedy kiedy
    > strzelec uzna że zamierza oddać strzał?

    Chcę zwrócić uwagę, że oceniając zasadność użycia broni trzeba wziąć pod
    uwagę liczne okoliczne okoliczności z tym związane, a nie sam moment
    wylecenia kuli z lufy.

    --
    Robert Tomasik

  • 193. Data: 2022-10-16 03:18:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ja też nie rozumiem po co robert porusza temat obracania się klienta
    > - tym bardziej że taki obrót może tylko policjanta dodatkowo obciążyć,
    > skoro biegli stwierdzili, że dostał z przodu.

    Dlaczego obciązyć? Ktoś kogoś goni, tamten gwałtownie staje, zaczyna się
    obracać. Pewnie nie chce pogadać o aspektak uprawy storczyków.

    > Nie wiem co oni robili ale okazało się że wydali opinię tył naprzód. BTW
    > - ten pierwszy biegły to zdaje się jak się okazało "dyżurny" biegły od
    > opinii na korzyść policji. Tak jak pisałem - biegły powinien być
    > traktowany jako strona w sprawe a nie niezależy ekspert. Jakby byli
    > niezależni to statystycznie niemożliwe jest, że jak biegłych powołują
    > przeciwne strony to niemal w 100% wydają oni przeciwstawne ekspertyzy.

    Wydawałoby się, że taką opinię da się ocenić. Ale kto miałby to zrobić,
    bo wyjdzie na to, że kolejna warstwa biegłych. Natomiast tego, że opinie
    są różne to bym nie demonizował. Z tym, że jak statystycznie są na
    korzyść strony, która powołała biegłego, to coś jest jakby mocno nie
    halo. To w końcu nie adwokat co ma tak manipulować aby klientowi zrobić
    dobrze. Czy może jednak właśnie tak to ma wyglądać?

    > Nawet jakby się obracał, to by świadczyło tylko o tym, że policjant mu
    > strzelił w plecy.

    To chyba zależy właśnie od co i kiedy?

    > Wstrząsnęło czy zaskoczyło? Oczywiste jest to, że jak biegły jest
    > powoływany przez policję lub prokuraturę do domyślnie będzie kopał do
    > bramki pokrzywdzonego.

    Wstrząsneło, bo spodziewałem się, że przy sprawach o takiej wadze, to
    robi się jakieś analizy oparte na (1) skutkach przejścia kuli przez
    ubrania, ciało; (2) lokalizacji drobin prochu, a nie wyrokuje wyłącznie
    na podstawie obecności drobin prochu na zewnątrz. To jest dla mnie
    prawdę mówiąc jakiś kosmos.

    No są faktycznie i rowery składane.

    --
    Marcin

  • 194. Data: 2022-10-16 03:34:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A jakby śruba spadając kogoś raniła?

    To byłoby to osobne zdarzenie poprzedzające katastrofę.

    > Chcę zwrócić uwagę, że oceniając zasadność użycia broni trzeba wziąć pod
    > uwagę liczne okoliczne okoliczności z tym związane, a nie sam moment
    > wylecenia kuli z lufy.

    Ale po co to rozważać w taki sposób i dzielić wszystko na 100 kawałków,
    jak można po prostu powiedzieć, że fakt, iż ktoś dostał w plecy
    niekoniecznie wynika z tego, że miał dostać w plecy? Ktoś jest do nas
    twarzą, uważamy, że nas zaatakuje, składamy się do strzału i w tym
    momencie ten ktoś się obraca i dostaje w plecy. Może się zdarzyć? MZ
    może, bo jest to kwestia pewnej inerecji, czy też odruchów. Natomiast
    czy to pasuje do okoliczności, które tu omawiamy, to nie wiem, ale w
    zasadzie my tych okoliczności nie znamy.

    --
    Marcin

  • 195. Data: 2022-10-16 08:51:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlaczego obciązyć? Ktoś kogoś goni, tamten gwałtownie staje, zaczyna się
    > obracać. Pewnie nie chce pogadać o aspektak uprawy storczyków.

    Bo robert twierdzi, że "moment strzału" to moment podjęcia decyzji o
    naciśnięciu spustu, a denat odwrócił się po tym "momencie" - czyli że
    policjant postanowił mu strzelić w plecy a denat się nieszczęśliwie
    obrócił przodem zanim go kula dopadła;) Po porstu nie przemylał, ale jak
    to robert będzie szedł w zaparte;)

    > Wydawałoby się, że taką opinię da się ocenić. Ale kto miałby to zrobić,
    > bo wyjdzie na to, że kolejna warstwa biegłych. Natomiast tego, że opinie
    > są różne to bym nie demonizował.

    Demonizował może i nie, ale na pewno nie gloryfikowałbym "biegły orzekł,
    kim jesteś żeby dyskutować". Statystycznie w poważnych sprawach biegli
    mylą się niemal w 50% (bo druga strona powołuje innego, który
    kwestionuje opinię pierwszego), więc ich ekspertyzy defacto są warte
    tyle co rzut monetą:P

    > Z tym, że jak statystycznie są na
    > korzyść strony, która powołała biegłego, to coś jest jakby mocno nie
    > halo.

    A co w tym dziwnego czy zaskakującego - tak jak adowkat ma bronić
    stronę, tak nic dziwnego, że strona powołuje biegłego o którym wiadomo
    że jest im przychylny.

    > To w końcu nie adwokat co ma tak manipulować aby klientowi zrobić
    > dobrze. Czy może jednak właśnie tak to ma wyglądać?

    Jak ma wyglądać to mniejsza o to. Ale efekt jest taki, że właśnie tak
    wygląda i należy to głośno powiedzieć. Tym bardziej że opinie biegłych
    często defacto determinują wyrok. Zdarzają się również z oczywistej dupy
    wzięte. Jak choćby dyskutowana nasza że nie da się powiązać duszenia i
    złamania grdyki i zgonu - co jest dość nowatorskim twierdzeniem, że
    jeśli kogoś udusisz a ma on śladowe ilości amfy (w sensie tydzień temu
    brał i ten tydzień przeżył) to nie da się postawić zarzutu spowodowania
    śmieci;)

    > To chyba zależy właśnie od co i kiedy?

    No właśnie robert twierdzi, że obrócił się w "w momencie" strzału czyli
    że, jak mu strzelano to był plecami do strzelca.

> [...]
    > ubrania, ciało; (2) lokalizacji drobin prochu, a nie wyrokuje wyłącznie
    > na podstawie obecności drobin prochu na zewnątrz. To jest dla mnie

    E tam - po prostu zrobiono co było można, żeby bronić funkcjonariusza.
    Dalsze badania były po prostu nie na rękę. Jak się okazało że sprawy nie
    da się zamieść i rodzina zabitego dostała dobrego adwokata pro publico
    bono, to pociągnięto sprawę dalej i okazało się że pierwszy kłamał, a
    drugi sobie dupę blachą obił, że niby tak, ale w sumie to on nie wie.

    Co w tym dziwnego, skoro strona, oskarżyciel i szef sędziego to to samo
    państwo - co więcej przełożony prokuratora i sędziego to ta sama osoba,
    znana z manipulacji? Więc jest w miarę oczywiste jako pozycje zajmują
    poszczególne instytucje w takim postępowania.

    > No są faktycznie i rowery składane.

    Ale robert nie o tym. Kulson ma szukać roweru w gaciach, bo tego wymaga
    od niego rozporządzenie! Kulson już się czytać nauczył ale myśleć
    jeszcze nie - na przykład wyczytał w rozporządzeniu że ma podać powód
    czynności, ale nie było napisane że prawdziwy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 196. Data: 2022-10-16 08:55:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale po co to rozważać w taki sposób i dzielić wszystko na 100 kawałków,
    > jak można po prostu powiedzieć, że fakt, iż ktoś dostał w plecy
    > niekoniecznie wynika z tego, że miał dostać w plecy?

    Z tego, że robert czegoś nie przemyślał i teraz będzie dzielił sprawę na
    czworo i wymyślał nowe wątki, ale w życi (nie poprawiać!) nie przyzna że
    się pomylił. Policjant się nie myli. Nawet jak się nagrało jak się
    pomylił, to się kamera prędzej zepsuje niż on się przyzna do błędu;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 197. Data: 2022-10-16 14:13:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dlaczego obciązyć? Ktoś kogoś goni, tamten gwałtownie staje, zaczyna się
    > obracać. Pewnie nie chce pogadać o aspektak uprawy storczyków.

    Co więcej policjantowi mogło się wydawać, ze już się obrócił w chwili
    strzału. Aspekt nożyczek też jest o tyle intrygujący, że chyba ne tylko
    goniący policjant wspominał o nich, więc jednak na jakimś etapie tego
    zdarzenia ofiara je musiała okazać.

> [...]
    > halo. To w końcu nie adwokat co ma tak manipulować aby klientowi zrobić
    > dobrze. Czy może jednak właśnie tak to ma wyglądać?

    Znam biegłych, co to zawsze wydają opinię na korzyść oskarżonego - bo
    prokurator się nie będzie żalił.

> [...]
    > ubrania, ciało; (2) lokalizacji drobin prochu, a nie wyrokuje wyłącznie
    > na podstawie obecności drobin prochu na zewnątrz. To jest dla mnie

    Te ustalenia robią biegli różnych specjalności. Są one robione na
    rożnych etapach i w oparciu o zupełnie inne przesłanki. Balistyk szuka
    takiego czarnego obrębka. Lekarz otarcia wokół rany wlotowej. Chemik
    szuka drobin prochu. Najtrudniej jest, gdy ofiara przeżyła strzał i
    podejmowane są czynności ratownicze, bo życie ważniejsze jest od
    zabezpieczenia dowodów.

    --
    Robert Tomasik

  • 198. Data: 2022-10-16 14:16:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2022 o 08:51, Shrek pisze:

> [...]
    > policjant postanowił mu strzelić w plecy a denat się nieszczęśliwie
    > obrócił przodem zanim go kula dopadła;) Po porstu nie przemylał, ale jak

    To jest akurat Twoja wersja. Ja sugerowałem, że policjant mógł mierzyć
    do ustawionego przodem, a ten się obrócił.

    --
    Robert Tomasik

  • 199. Data: 2022-10-16 14:18:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To byłoby to osobne zdarzenie poprzedzające katastrofę.

    Nie ma przestępstwa "kto powoduje spadanie śrub" i nadal taka spadająca
    śruba, to katastrofa budowlana. Tyle, ze trwająca kilkanaście minut i
    zakończona jebnięciem wszystkiego.

    --
    Robert Tomasik

  • 200. Data: 2022-10-16 16:46:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest akurat Twoja wersja. Ja sugerowałem, że policjant mógł mierzyć
    > do ustawionego przodem, a ten się obrócił.

    Ok - rozumiem, że to było już po zmianie wersji przez biegłych.

    Tak czy inaczej - moment strzału to wtedy kiedy broń strzela a nie
    strzelec postanawia oddać strzał. No i skoro strzelec od decyzji do
    strzały ma ponad sekundę, to uczciwie byłoby doliczyć ten sam czas (albo
    i więcej) obracającemu się denataowi. Bo inaczej wychodzi, że nie da się
    nacisnąć spustu poniżej sekundy, za to da się obrócić w 20 milisekund;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!