  • 181. Data: 2022-10-15 13:38:48
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2022 o 13:26, Shrek pisze:

    > I co ustaliłeś i na jakiej podstawie? Skąd ci przyszedł w ogole ten
    > pomysł z obracaniem się ofiary?

    Skoro z materiałów wynika, że policjant został zaatakowany nożyczkami, a
    pocisk trafił w plecy, to jest to jedyne racjonalne wyjaśnienie. Mógł
    się obrócić, bo widząc wymierzony w niego pistolet postanowił jednak
    uciekać dalej. Mógł tam o coś nogą zaczepić i upadając się wywrócić.
    Tylko nożyczki w plecaku do tego nie pasują.

    > nie lekarza, tylko biegłego. Domyślam się że nie pierwszy. Przecież to
    > normalne, że jak strona powołuje biegłego, to stara się takiego, co się
    > myli na ich korzyść:P

    Dla Ciebie normalnymi są rzeczy, które normalnym ludziom nawet do głowy
    nie przychodzą. Skoro ten biegły nie był lekarzem, to jakiej był
    specjalności? Weterynarza powołali?

    > Nie prawdopodobnie a na pewno. Drugi biegły poczuł że to zbyt grubymi
    > nićmi szyte i jednak się jeszcze raz zastanowił;)

    Teraz pytanie, który się pomylił. Może ten drugi?

    > A skąd ma być - od pismaków jak zwykle.

    No właśnie.

    > Ale że co - nie tłumaczyłeś że jak ma plecak i rower to jest
    > przewoźnikiem bo przewozi rowerem plecak, czy że jak rozpoczęto czynność
    > to trzeba ją dokończyć szukając roweru w gaciach?

    Tylko znajdź sobie, do czego to było.

    > Prawdę mówiąc to też bym się wcale tak bardzo nie zdziwił. Nie
    > podrzucili od razu, to już na wierzchu nie można było położyć, bo by się
    > potem obrona pytała jak to jest, że tych nożyczek na zdjęciach nie ma.
    > Więc skoro już się nożyczki pojawiły, a na miejscu ich nie było, to
    > trzeba było do plecaka schować;)

    Widzisz, a prościej było je porzucić poza polem widzenia pierwszych
    zdjęć. Jakby chcieli kombinować, to można to było spokojnie zrobić.
    Wygląda na to, że nikt nie kombinował akurat.

    > Z ciekawości - która konkretnie zmiana umożliwia obecnie odstąpienie od
    > szukaniu roweru w gaciach a wcześniej nakazywała?

    Już tyle razy Tobie to wskazywałem, że nie mam absolutnie nadziei, że
    tym razem zapamiętasz. A musiałbym zajrzeć do Rozporządzenia. Sam też
    możesz. Wystarczy porównać przed i po zmianie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 182. Data: 2022-10-15 13:41:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2022 o 13:35, Shrek pisze:

    > E tam - przecież pisałeś, że zarzuty i tak musiałby postawić, żeby
    > kulsona przesłuchać. No i rzecznik ciarka mówił co innego - znaczy co -
    > kłamał?

    Ja nigdy nie wypowiadałem się na temat jakichkolwiek czynności
    procesowych z wytworzonymi w Twojej wyobraźni postaciami wirtualnymi.

    > Mamy - mamy dostęp do wypowiedzi ciarki, i wiemy jaki jest wynik
    > kolejnych ekspertyz.

    Na pewno wiemy?

    > Wiadomo co ustalono na dzień dzisiejszy. Prokurator uznał, że zebrany
    > materiał uzasadnia postawienie zarzutów. No chyba że po prostu musiał
    > postawić zarzuty, żeby policjanta przesłuchać:P

    Moim zdaniem na pewno to drugie. To pierwsze również, ale powodem jest
    to drugie.

    --
    Robert Tomasik

  • 183. Data: 2022-10-15 13:41:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Podasz źródło tej definicji?>

    Nie. Wystarczy analogia - moment kolizji jest wtedy jak się samochody
    jebły a nie wtedy gdy ktoś postanowił pojechać po bułki, moment
    katastrofy budowlanej jest wtedy gdy spierdolił się strop a nie wtedy
    jak ktoś go policzył itd.

    > Bardzo dziwne i dlatego sądzę, że biegli wiedzieli od początku, tyko
    > dziennikarze nie wiedzieli.

    Znów pismaki pieprzone:P Tym razem wyniki ekspertyz sobie pozmyślały...

    > To jakiś dogmat, z którego jeszcze każesz się mi tłumaczyć?

    Nie wiem - to twój pomysł, że ofiara w ostatniej chwili się obróciła. To
    pytam co cię do takiego wniosku doprowadziło i o czym to miałoby świadczyć.

    > Przejrzyj sobie wątek. Nie chce mi się po wielokroć pisać tego samego.

    Dawaj konkretny paragraf a nie kombinuj. Doświadczenie pokazuje, że jak
    się powołujesz na przepis to interpretujesz go w sposób... powiedzmy że
    oryginalny i ekstrawagancki. No więc jaki to numerek?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 184. Data: 2022-10-15 13:53:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skoro z materiałów wynika, że policjant został zaatakowany nożyczkami, a
    > pocisk trafił w plecy, to jest to jedyne racjonalne wyjaśnienie.

    Jest prostsze - policjant kłamie i strzelił denatowi w plecy.

    > Dla Ciebie normalnymi są rzeczy, które normalnym ludziom nawet do głowy
    > nie przychodzą.

    Zapewniem cię, że przychodzą;) Widać to po tym, jaką obecnie estymą
    cieszy się wśród społeczeństwa policja.

    > Skoro ten biegły nie był lekarzem, to jakiej był
    > specjalności? Weterynarza powołali?

    Ten biegły występował jako lekarz czy jako biegły?

    > Teraz pytanie, który się pomylił. Może ten drugi?

    I trzeci;) Otóż cały tragizm tej sytuacji polega na tym, że zasadniczo
    można strzelać, że "pomylił" się ten co wydał ekspertyzę na korzyść
    policji lub policjanta:( Ściany pomagają gospodarzom.

    > No właśnie.

    A skąd byś chciał? Jak pismaki napiszą, że pod poznaniem pędolino
    skasowało osobówkę, to też twierdzisz że zmyślili dopóki nie zobaczysz
    opinii biegłego w tej sprawie? A sprawdziłeś osobiście czy rów jarosława
    rzeczywiście wykopali - wszak skąd o tym wiesz jak nie od dziennikarzy?
    Może to tylko nomenomen kaczka?

    > Tylko znajdź sobie, do czego to było.

    No dajesz - do czego było z tym przewoźnikiem?

    > Widzisz, a prościej było je porzucić poza polem widzenia pierwszych
    > zdjęć. Jakby chcieli kombinować, to można to było spokojnie zrobić.
    > Wygląda na to, że nikt nie kombinował akurat.

    Nie piszę, że kombinował, tylko że wcale nie byłoby to zaskakujące.

    > Już tyle razy Tobie to wskazywałem, że nie mam absolutnie nadziei, że
    > tym razem zapamiętasz. A musiałbym zajrzeć do Rozporządzenia. Sam też
    > możesz. Wystarczy porównać przed i po zmianie :-)

    Ale jednak ty się powołujesz na to że ponoć stare rozporządzenie
    nakazuje szukanie roweru w gaciach więc chciałbym to zobaczyć;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 185. Data: 2022-10-15 13:55:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja nigdy nie wypowiadałem się na temat jakichkolwiek czynności
    > procesowych z wytworzonymi w Twojej wyobraźni postaciami wirtualnymi.

    No bo wypowiadałeś się na temat postaci zupełnie realnych:P

    > Na pewno wiemy?

    Na pewno.

    > Moim zdaniem na pewno to drugie. To pierwsze również, ale powodem jest
    > to drugie.

    W takim razie przekroczył uprawnienia. Cytat kiedy stawie się zarzuty z
    KPK podawałem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 186. Data: 2022-10-15 13:59:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Postawienia zarzutu w ogóle inaczej, niż na protokół się nie da
    > zrealizować, więc w ogóle ne rozumiesz, o czym piszemy.

    A co ma stawianie zarzutów do przesłuchania świadka przez sąd, bo się
    nieco pogubiłem. W tym wątku zdaje się rozmawiamy że w prawie
    anglosaskim cały proces dowodowy odbywa się przed sądem, a ty żeś
    stwierdził, że u nas się nie da, bo sąd musiałby słuchać świadków. Otóż
    jest to możliwe i praktykowane.

    > To, że Ty nigdy sprawy gospodarczej nie widziałeś, to nie oznacza, że
    > wszyscy o tym rozmawiają.

    A to przepraszam - po prostu nie miałem świadomości, że rozmawiasz o
    czym innym niż temat wątku...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 187. Data: 2022-10-15 14:00:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przynajmniej błędu nie popełni.

    A jakie mu zarzuty postawiłeś tamu królikowi? No bo tak bez zarzutów nie
    można!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 188. Data: 2022-10-15 18:13:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2022 o 13:41, Shrek pisze:

    > Nie. Wystarczy analogia - moment kolizji jest wtedy jak się samochody
    > jebły a nie wtedy gdy ktoś postanowił pojechać po bułki,

    Ale jak się zetknęły błotnikami, czy jak się zatrzymały ostatecznie?

    > moment katastrofy budowlanej jest wtedy gdy spierdolił się strop a nie wtedy
    > jak ktoś go policzył itd.

    Jak się waliła Hala Wystawowa z gołębiami, to śruby zaczęły spadać
    kilkadziesiąt minut wcześniej.

    --
    Robert Tomasik

  • 189. Data: 2022-10-15 18:15:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2022 o 13:59, Shrek pisze:

> [...]
    > anglosaskim cały proces dowodowy odbywa się przed sądem, a ty żeś
    > stwierdził, że u nas się nie da, bo sąd musiałby słuchać świadków. Otóż

    Też ne mam zielonego pojęcia, ale to Ty mylisz te pojęcia, a nie ja.

    --
    Robert Tomasik

  • 190. Data: 2022-10-15 19:30:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale jak się zetknęły błotnikami, czy jak się zatrzymały ostatecznie?

    Jak się nie dotknęly to nie było kolizji, a co za tym idzie momentu
    kolizji. Tak czy inaczej kolizja nie nastąpiła wtedy kiedy jej
    uczestnicy pomyśleli o tym żeby wsiąść do samochodu a wtedy kiedy się
    jebły. Podobnie strzał następuje wtedy kiedy następuje strzał a nie
    wtedy kiedy strzelec postanowi go oddać.

    > Jak się waliła Hala Wystawowa z gołębiami, to śruby zaczęły spadać
    > kilkadziesiąt minut wcześniej.

    Ale katastrofa nastąpiła jak spadł dach.

    Co w zasadzie chcesz powiedzieć - że strzał następuje wtedy kiedy
    strzelec uzna że zamierza oddać strzał?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!