  • Data: 2006-11-27 17:05:11
    Temat: pierwsza pomoc-odpowiedzialnosc
    Od: Piotr <p...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam do Was takie pytanie: na kursie dotyczącym pierwszej pomocy
    spotkałem się z informacją, że wg. obecnie obowiązującego prawa
    odpowiedzialność ponosi nie ten, kto udziela pomocy (nawet, jeśli
    udziela jej niefachowo i w efekcie dodatkowo zaszkodzi poszkodowanemu),
    a jedynie ten, kto jej nie udziela w ogóle (art. 162 KK).

    O ile z brzmienia tego artykułu dość jasna jest dla mnie
    odpowiedzialność za nieudzielenie pomocy, o tyle nie do końca widzę
    uzasadnienie braku odpowiedzialności za np. złamanie żebra w wyniku zbyt
    mocnych ucisków podczas resuscytacji (czy spowodowanie innego uszczerbku
    na zdrowiu).
    Jak ta sprawa wygląda wg. Was?

    dziękuję i pozdrawiam
    piotr