  • Data: 2011-10-11 19:39:00
    Temat: patenty - opłaty licencyjne
    Od: on <o...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Znajomy zaczyna sprowadzać z Chin urządzenia elektroniczne.
    Cześć stosowanych w nich rozwiązań objętych jest patentami w wielu
    krajach europejskich.
    Okazuje się, że nie ma jednak patentów w Polsce. W niektórych
    przypadkach w patentach europejskich wskazano Polskę, jednak nadal trwa
    ,,badanie" i zgodnie bazami Urzędu Patentowego jest zgłoszenie, ale nie
    ma patentu.

    Mimo wszystko właściciele praw - przedstawiciel puli patentowych próbują
    pobierać opłaty licencyjne za korzystanie z wynalazku.
    (Teoretycznie płacić powinien producent, ale Chińczyk z zasady nie płaci).

    Zakładając, że urządzenia zostaną sprowadzone bezpośrednio do Polski np.
    droga lotniczą, omijając kraje w których obowiązują już patenty, czy
    pule patentowe mają podstawę prawną do pobierania opłat licencyjnych w
    Polsce, skoro nie ma polskiej ochrony patentowej?

    Doradzi ktoś w prosty sposób, bo ja po przejrzeniu dziesiątek stron
    internetowych i różnych dokumentów już całkiem zgłupiałem.
    Gdzie szukać wiarygodnej informacji?