eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem. › państwowa gospodarka prześcignęła kapitalistyczną-wolnorynkową? [was: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.]
  • Data: 2009-07-17 13:15:49
    Temat: państwowa gospodarka prześcignęła kapitalistyczną-wolnorynkową? [was: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał <r...@x...cy> pisze:

    > Czemu? Dasz choć jeden dowód, gdzie państwowa gospodarka prześcignęła
    > kapitalistyczną-wolnorynkową? Wystarczy mi jeden przykład by zanegować
    > ogólne twierdzenie.

    A mówisz o jakim państwie?
    O Chinach z tradycjami *wielu wieków* biurokracji czy o jakimś państwie ze
    "znacznie krótszymi tradycjami"? :-)

    Jak to ujął zdaje się Galbraith centralnie sterowana gospodarka
    państwowa dla w miarę sensownego działania wymaga aż takich
    "zasobów profesjonalnych kadr" których bardzo wiele państw ją
    stosujących nie miało. Polska też nie miała (i nie ma), ale nie aż tak
    bardzo by się posypało *bardzo* szybko.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Jeżeli żona wie, co się dzieje poza domem, mąż nie wie, co się