eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopalmtop - gwarancja czy sprzedawca? › Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!no
    body
    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
    Date: Fri, 12 Nov 2004 08:21:00 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 46
    Message-ID: <c...@z...router>
    References: <4...@e...pl>
    NNTP-Posting-Host: cm4.omega229.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1100219338 21088 218.186.229.4 (12 Nov 2004 00:28:58
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Nov 2004 00:28:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:254858
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <4...@e...pl>, Conrad wrote:
    [..]
    > uszkodzenie jest pomijalnie male. Niestety - obecnie majac juz laptopa i
    > telefon z laczem na podczerwien stwierdzilem iz łacze na podczerwien
    > (IRDA) w palmtopie jest uszkodzone a moje obawy potwierdzil przez
    > telefon serwisant.
    [..]
    > sie na ustawe z dnia 27 lipca 2002r. a dokladniej na artykul 4.1 czyli
    > na niezgodnosc towaru z umowa (ktora jesli wystapila w ciagu 6mcy od
    > daty zakupu zaklada sie ze wystepowala juz w momencie zakupu) zwrocic
    > palmtopa sprzedawcy a nie gwarantowi?

    Możesz się tego domagać (wymiany). W praktyce będzie to najprawdopodobniej
    mało skuteczne. Sprzedawca powoła się na nadmierne koszty i skończy się
    naprawą. Na twoje żądanie, sprzedawca musi uzasadnić te nadmierne koszty,
    co zapewne zrobi. Ty się z tym nie zgodzisz i pozostanie już jedynie droga
    sądowa.

    > Czy fakt wystapienia sytuacji ze wada byla juz w momencie zakupu daje mi
    > dodatkowe plusy pozwalajace na wymiane palmtopa na nowy?

    Istotą "niezgodności z umową" jest istnienie wady w momencie zakupu. Do
    6ciu miesięcy przyjmuje się po prostu, że tak właśnie było. Powyżej,
    musiałbyś tego, dowieść.

    > Czy w takim wypadku fakt posiadania czy nie posiadania gwarancji ma
    > jakies znaczenie - czy mam mozliwosc wyboru? I jakie mam szanse na
    > wymiane sprzetu na nowy - sprawny?

    Nie ma znaczenia. Jeśli jest gwarancja to masz wybór. Szanse na wymianę
    bez dobrej woli sprzedawcy są MZ w podstawowym trybie reklamacyjnym bardzo
    nikłe, w trybie reklamacyjnym + sądowym bardzo niepewne, czasochłonne i
    obarczone ryzykiem dodatkowych kosztów.

    > Oczywiscie nie robilbym zamieszania na grupie gdyby nie fakt zi obawiam
    > sie oddawac wymuskanego palmtopa do serwisu HP o ktorym slyszalem wiele
    > zlych opinii lacznie z tym ze czesto oddaja po naprawie serwisowej
    > klientom sprzet z punktu technicznego sprawny lecz z juz uzywany przez
    > kogos innego i podniszczonego. Chcialbym tego uniknac i szukam
    > alternatywnych drog wyjscia.

    Zażądaj wpisania do protokołu reklamacyjnego stanu palmtopa (bez
    widocznych rys innych zewnętrznych uszkodzeń etc).

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1