  • 51. Data: 2013-04-16 17:44:21
    Temat: Re: odmowa uznania reklamacji
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/16/2013 05:37 PM, Liwiusz wrote:

    > Z tym o pensji, czy z tym, że torebki nie mogą odbiegać od pensji?

    Z postulatem żeby płaca minimalna była na poziomie 50% średniej płacy.

    p. m.

  • 52. Data: 2013-04-16 17:50:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-16 17:44, m pisze:

    > Z postulatem żeby płaca minimalna była na poziomie 50% średniej płacy.

    Ponieważ doprowadziłoby to do rekurencyjnego comiesięcznego podwyższania
    płacy minimalnej (podwyższamy płacę minimalną -> zwiększa się średnia ->
    podwyższamy płacę minimalną -> ...), czyli wzrost ten nie wynikałby z
    przesłanek obiektywnych, a z zapętlenia się algorytmu.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2013-04-16 17:58:00
    Temat: [OT]Re: odmowa uznania reklamacji
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/16/2013 05:50 PM, Liwiusz wrote:

> [...]
    > podwyższamy płacę minimalną -> ...), czyli wzrost ten nie wynikałby z
    > przesłanek obiektywnych, a z zapętlenia się algorytmu.

    Tak to opisujesz, jakby ten wzrost miał trwać wiecznie. Tymczasem
    przeciez osiągnie granicę (hint: granica ciągu geometrycznego zbieżnego).

    Jak podniesiesz płace minimalną do konkretnej kwoty, też się średnia
    zmieni, też bez przesłanek obiektywnych (tj. jak rozumiem, za obiektywną
    przesłankę rozumiesz wzrost efektywności gospodarki, wzrost zamożności,
    PKB, itd...)

    p. m.

  • 54. Data: 2013-04-16 18:11:43
    Temat: Re: [OT]Re: odmowa uznania reklamacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-16 17:58, m pisze:

    > Tak to opisujesz, jakby ten wzrost miał trwać wiecznie. Tymczasem
    > przeciez osiągnie granicę (hint: granica ciągu geometrycznego zbieżnego).

    Owszem. Przy czym wzrost ten będzie większy, niż pierwotnie wyliczony z
    granicy, bowiem podwyższanie się średniej spowoduje również choć
    częściowy wzrost pensji tych ponad średnią.

> [...]
    > zmieni, też bez przesłanek obiektywnych (tj. jak rozumiem, za obiektywną
    > przesłankę rozumiesz wzrost efektywności gospodarki, wzrost zamożności,

    Jednakże podwyższenie się średniej w wyniku podwyższenia kwotowego
    pensji minimalnej nie będzie przez długie kolejne miesiące wpływać na
    wzrost średniej.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2013-04-16 18:27:58
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/16/2013 06:11 PM, Liwiusz wrote:

    > Owszem. Przy czym wzrost ten będzie większy, niż pierwotnie wyliczony z
    > granicy, bowiem podwyższanie się średniej spowoduje również choć
    > częściowy wzrost pensji tych ponad średnią.

    Mimo wszystko szybko osiągnie granicę.

    > Jednakże podwyższenie się średniej w wyniku podwyższenia kwotowego
    > pensji minimalnej nie będzie przez długie kolejne miesiące wpływać na
    > wzrost średniej.

    Mam wrażenie że u Ciebie Apollo nadal goni żółwia :).

    p. m.

  • 56. Data: 2013-04-16 18:44:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > Mam wrażenie że u Ciebie Apollo nadal goni żółwia :).

    ale te dwie predkosci sa niezalezne. Gdy jedna zalezy od drugiej juz tak
    prosto nie jest.

    szczegolnie jak sa wyliaczane okresowo i wymagaja uchwalenia
    odpowiedniej ustawy w sejmie :)

  • 57. Data: 2013-04-16 22:38:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > oczywiscie.
    > Ceny lekow nie sa w zaden sposob kalkulowane w oparciu o koszty tylko
    > o rynek. w firmach farmaceutycznych sa cale dzialy zajmujace sie
    > prognozwaniem za ile dany lek sie sprzeda w konkretnym miejscu i
    > czasie.
    >
    > tylko zrzuc klapki na oczach pod tytulem polska.

    :)
    napisałes ze cena ma zero wspolnego z kosztami.
    Potem napisałes, że sa wyjatki i podałes leki...

    Daltego napisalem, że chyba zartujesz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać